رویداد های اخیر

امضای تفاهمنامه برای ساده سازی پروسه‌های اداری در وزارت زراعت و مالداری

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۷, ۱۴۰۲)

تفاهمنامه ساده سازی پروسه های اداری میان اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی ریاست عمومی اداره امور و وزارت زراعت و مالداری به امضا رسید.

مسئولان در اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی در مراسم امضای این تفاهمنامه روز چهارشنبه (۱۷ جوزا) گفتند که این تفاهمنامه به منظور ساده سازی پروسه های مغلق و پرهزینه و از بین بردن فساد اداری به امضا رسیده است.

به گفته مسؤلان این اداره، در یک سال گذشته توانسته اند بیش از ۳۶۰ پروسه را ساده سازی نمایند.

عبدالحنان عارف الله، رییس اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت: «از سال ۱۴۰۱ تا سال ۱۴۰۲، سیصد و چهار پروسه ساده سازی شده است. امکانات آنها و اینها زمین و آسمان فرق دارد، اما به بزرگان محترم اطمینان می‌دهم که این کارمندان صادق اند.»

وزیر زراعت و مالداری گفت که با امضای این تفاهمنامه می‌خواهند از ضیاع وقت در ادارات جلوگیری شود و به مشکلات مردم در اسرع وقت رسیدگی صورت گیرد.

عطاءالله عمری، وزیر زراعت و مالداری گفت: «مسئولیت ادارات ذیربط و مقامات ذیصلاح است که این مشکلات را بین ادارات و مردم حل کنند. اصلاحات اداری بیاورند. اگر اصلاحات اداری نیاید، صد در صد فساد اداری می‌آید.»

نورالحق انور، ریس عمومی اداره امور گفت: «یقیناً که این برای ادارات، نظام و مردم پیام خوب دارد و مردم را بیشتر امیدوار می‌سازد.»

مسئولان در ریاست عمومی اداره امور می‌گویند که این اداره در بخش‌های ارتقای ظرفیت، مشوره دهی، رسیدگی به شکایات و اخذ امتحان الکترونیکی با تمامی نهاد ها همکار هستند.

پیش از این به هدف ساده سازی پروسه های اداری و تامین شفافیت در ادارات، تفاهمنامه های همکاری میان اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی ریاست عمومی اداره امور، وزارت شهدا و معلولین و شاروالی کابل به امضا رسیده بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل