جهان

امنیت افغانستان در صدر دستور کار ناتو و روسیه

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ناتو و روسیه امنیت افغانستان را در سرخط آجندای نشست بروکسل قرار داده اند.

قرار است این نشست به روز چهار شنبه 20 اپریل میان ناتو و روسیه در شهر بروکسل بلجیم به هدف رایزنی در مورد چگونگی و همکاری برای مبارزه با هراس افگنی برگزار شود.

کاخ ریاست جمهوری میگوید، شامل شدن افغانستان در این آجندا به این معناست که نا امنی افغانستان هم روسیه و هم منطقه را تهدید میکند.

دوا خانه مینه پال معاون سخنگوی رییس جمهور در صحبت با آریانانیوز می گوید: “اینکه در نشست ناتو و روسیه افغانستان را در آجندا گرفته اند، به این معناست که هنوز تهدید وجود دارد و این تهدید هم روسیه و هم منطقه را تهدید میکند”.

در عین حال صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله می گوید: “تروریزم تنها روسیه را نه بلکه همه را تهدید میکند و باید هم روسیه و هم ناتو به همکاری های شان برای مبارزه با تروریزم ادامه دهند”.

افغانستان در حال حاضر شاهد نا آرامی های شدیدی است، نا آرامی های که شمال و شمالشرق افغانستان را بیشتر از گذشته زیر تهدید گرفته است، به همین اساس همکاری های روسیه با نیرو های امنیتی  در این بخش بی تاثیر خوانده نمی شود.

برخی دیدگاه های وجود دارد که روسیه برای بیرون رفت از این تهدید ها تمایل دارد تا وارد جنگ افغانستان شود.

میرزا محمد یارمند یکی از آگاهان نظامی و معین پیشین وزارت داخله به این باور است که روسیه در تلاش از میان برداشتن تلاش ها می باشد.

“با توجه به تهدید های که در شمال افغانستان وجود دارد روسیه میخواهد که به نحوی از این تهدید ها بکاهد و توجه بیشتر نماید برای مبارزه با تروریزم.”

روسیه یکی از کشور های است که تمرکز بیشتر اش را متوجه داعش ساخته است ، این کشور بار ها از حضور داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

گزارش: نصرت پارسا

Trending

خروج از نسخه موبایل