اخبار ویژه

امیدواری ترمپ از پیوستن عربستان سعودی با پیمان امارات متحده عربی و اسراییل

Published

on

Reuters
(Last Updated On: اسد ۳۰, ۱۳۹۹)

رویترز گزارش میدهد که دونالد ترمپ، رییس جمهوری امریکا از عربستان سعودی می‌خواهد که با توافق که هفته گذشته امارات متحده عربی با اسراییل به امضا رساند بپیوندد.

آقای ترمپ از عربستان سعودی خواسته است تا روابط دیپلماتیک‌اش با اسراییل را عادی کند.

ترمپ افزود:” کشور های دیگر که حتی شما انتظار شان را هم نداشته اید میخواهند با این توافق می‌پیوندند”. این در حالی است که امارات متحده عربی یکی از مشتریان جنگنده‌های “اِف-۳۵” امریکایی است.

او همچنان می‌گوید که:”آنها پول دارند و ممکن است به‌زودی درخواست چندین جیت “اِف-۳۵” را بدهند”.

این صحبت‌ها پس از آن صورت گرفت که فیصل بن فرهان، وزیر خارجه عربستان سعودی گفت کشور‌ش از امارات متحده‌ی عربی تبعیت نخواهد کرد تا زمانی که اسراییل با فلسطین صلح نکند.

آقای فرهان در یک سفرش به برلین خطاب به خبرنگاران گفت که بر اساس توافق بین‌المللی برای عادی سازی هرگونه روابط با اسراییل “صلح با فلسطین باید صورت بگیرد”.

تا هنوز عربستان سعودی که بزرگترین اقتصاد جهان عرب شناخته می‌شود, در این مورد کدام نظری ارایه نکرده است.

در همین حال، نهاد رتبه بندی جهانی «مودی» گزارش داده که امارات متحده عربی در توافق با اسراییل, میتواند از فرصت‌های سیاحتی و گسترش حمل‌ونقل سود ببرد.

در این گزارش آمده است که امارات متحده عربی سومین کشور عربی است که پس از مصر و اردن به طور رسمی با اسراییل روابط برقرارکند و احتمال دارد که به رسمیت شناختن این کشور از سوی سایر کشورهای خلیج فارس را در پی داشته باشد.

این موافقت برای امارات متحده‌ عربی یک مرحله سیاست خارجی قابل توجه است که نفوذ این کشور را در کشور های دیگر به‌شمول امریکا گسترش خواهد داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل