رویداد های اخیر

امیرخان متقی: امارت اسلامی با هیچ کشوری مشکل سیاسی و اقتصادی ندارد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۶, ۱۴۰۱)

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه در دیدار با مردم محل در دره سنگلاخ ولایت میدان وردک گفته است که امارت اسلامی با هیچ کشوری همسایه و منطقه مشکل سیاسی و اقتصادی ندارد.

امیرمتقی دراین نشست هم‌چنان گفته است: “حکومت گذشته با کشورهای که با امریکا مشکل داشت رابطه خوبی نداشت، اما حالا امارت اسلامی با هیچ کشور مشکل ندارد.”

درهمین حال، آگاهان می‌گویند که اینگونه دیدارها می‌تواند نقش مهم در نزدیکی دولت با ملت داشته باشد بخصوص در مسئله‌ای انسجام مردم برای حمایت از نظام.

امان الله هوتکی، آگاه مسایل سیاسی درمورد اینگونه نشست‌ها گفته است که دیدار مقام‌های امارت اسلامی از مردم باعث ایجاد فضای اعتماد بین شهروندان کشور و حکومت می‌شود و همچنان در حمایت از نظام می‌تواند نقش خوبی داشته باشد.

با این حال، سید جواد محسنی، آگاه مسایل سیاسی اما دراین زمینه گفته است: “این دیدارها معمول است. مقام‌های امارت اسلامی می‌توانند از مردم محلی دیدن کنند، اما این امر مشکلات افغانستان را حل نمی کند. بهتر است مقامات دولتی به جای بازدید از مردم محلی، روی راه حل‌ها و برنامه ها برای تغییر وضعیت فعلی کشور تمرکز کنند.

این درحالیست که امیرخان متقی یکی از افراد کلیدی دولت است که هرازگاهی با اقوام مختلف به ویژه اهل تشییع افغانستان دید و بازدید های می داشته باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل