رویداد های اخیر

انتقاد مهاجرین اخراج شده از برخورد نادرست پولیس پاکستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۷, ۱۴۰۲)

شمار مهاجرین برگشت کننده از راه سپین بولدک ولایت کندهار افزایش یافته است، مهاجرانی که تازه اخراج شده اند از برخورد نادرست پولیس پاکستان انتقاد می‌کنند و می‌گویند که تمام دارایی‌ها و جایدادهای شان در پاکستان باقی مانده و اما پولیس پاکستان آنان را به زور اخراج کرد.

بختیار، مهاجر اخراج شده از پاکستان می‌گوید: «برای ما یک ماه فرصت دادند، هر کس هرچیز که داشتند به نیم قیمت فروخته و به وطن آمدند، کدام جرم ندارم فقد همین که افغان هستم.»

پاینده، مهاجر اخراج شده پاکستان می‌گوید: «بالای مهاجرین بسیار ظلم جریان دارد و نه صاحب مال خود می‌شوند. از طرف شب به خانه‌های مهاجرین داخل می‌شوند و از آنها پول می‌گیرند.»

مقام‌های محلی می‌گویند که از چهل روز به اینسو تنها از سرحد سپین بولدک نزدیک به ۵ هزار خانواده که تعداد مجموعی شان به ۳۰ هزار تن میرسد به کشور برگشته اند.

عبداللطیف حکیمی، کارمند ریاست مهاجرین کندهار در سپین بولدک می‌گوید: «وضعیت بسیار بحرانی است و با مهاجرین در آنجا اصول مهاجرت مراعت نمی‌شود و به گونه اجباری دراین هوایی سرد اخراج می‌شوند.»

بر اساس آمار وزارت مهاجرین وعودت کنندگان تنها به روز شنبه (۶عقرب) ۱۸۰۰ مهاجر افغان از پاکستان به کشور برگشته اند و اکثریت این مهاجران به گونه‌ای اجباری اخراج شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل