رویداد های اخیر

انس حقانی: شبکه حقانی هیچ وجود نداشت، پروپاگند بود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

انس حقانی، یکی از اعضای برجسته امارت اسلامی در گفتگو با مجله اشپیگل آلمان گفته است که شبکه حقانی هیچ وجود نداشت و زمانی‌که وی در قطر بازداشت شد، یک شاگرد بی ضرر بود که روزهای رخصتی‌اش را سپری می‌کرد.

آقای حقانی گفت که بسیاری از حملاتی که در دو دهه گذشته به خانواده  او نسبت داده شده، کار آن‌ها نبوده است.

انس حقانی گفت: “هیچ یکی از این ادعاها درست نیست. من به هیچ حمله انتحاری اعتراف نکرده ام.  بسیاری از حملات در دو دهه گذشته که به خانواده من ربط داده شده است، توسط ما انجام نشده است.”

وی افزود: “نام خانواده ما اغلب توسط فارغ التحصیلان مدرسه حقانیه که در پاکستان است، بدون اطلاع ما استفاده شده است. هر کسی که قبلاً در این مدرسه دینی تحصیل کرده باشد می تواند از این نام استفاده کند.”

انس حقانی در رابطه به نگرانی‌های غرب در مورد نقض حقوق بشر به ویژه حقوق زنان گفت که امارت اسلامی پرچم‌داران حقوق بشر هستند زیرا دین اسلام نه تنها برای بشر بلکه برای حیوانات نیز حق قایل است. وی افزود مشکلاتی که در بخش کار و تحصیل زنان ایجاد شده حل آن به زمان نیاز دارد.

آقای حقانی گفت: “گویا فراموش کرده اید که ما خودمان به بهانه حقوق بشر مورد حمله امریکا قرار گرفتیم. با این حال، ما پرچم‌داران واقعی حقوق بشر هستیم. حقوق بشر بخشی از ایمان ماست. دین ما نه تنها برای انسان‌ها بلکه حتی برای حیوانات نیز حق قایل است”.

انس حقانی در این گفتگو از نقش برجسته آلمان در گفتگوهای صلح یاد کرد و گفت که آلمانی‌ها نقش مثبتی برای دست‌یابی به یک راه‌ حل صلح‌ آمیز داشتند به‌ ویژه مارکوس پوتزل نماینده آنزمان آلمان تلاش بسیار کرد.

آقای حقانی از کشور آلمان انتظار دارد تا تعامل با حکومت کنونی داشته باشد، روابط خود را با کابل تجدید کند وگام جسورانه را برای بهبود روابط بردارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل