Connect with us

رویداد های اخیر

انفجار ماین در ولایت هلمند جان ۱۱غیرنظامی را گرفت

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۰)

مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که صبح امروز (پنج شنبه ۳۰ثور) در نتیجه انفجار یک ماین کنار جاده در شهر لشکر ولایت هلمند ۱۱غیرنظامی جان باختند.

مقام‌های امنیتی در محل می‌گویند که انفجار امروز زمانی رخ‌داد که یک موترغیرنظامیان با ماین کنارجاده درمنطقه بشران هدف ماین قرار گرفت که درنتیجه ۱۱سرنشین آن بشمول زنان و کودکان جان باختند.

مقام‌های امنیتی می‌گویند که این ماین به تازه‌گی از سوی طالبان جاسازی شده بود، اما طالبان تاکنون دراین باره چیزی نگفته اند.

از چند روز بدین سو درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در منطقه بشران جریان دارد.

از سوی دیگر عمر زواک، سخنگوی والی می‌گوید که دراین رویداد ۹ تن جان باخته اند و ۲ کودک هم زخم برداشته اند که همه اعضای یک خانواده بودند و بیجا شده‌گان جنگ بودند که به شهر لشکرگاه درحرکت بودند.

رویداد های اخیر

کشته شدن سه عضو یک خانواده توسط افراد نامعلوم در ولایت فراه

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۷, ۱۴۰۳)

ملا عزیز احمد سرباز، ولسوال ولسوالی گلستان فراه می‌گوید که، سه عضو یک خانواده توسط افراد نامعلوم کشته شده اند.

به گفته آقای سرباز سه عضو یک خانواده بشمول یک زن در روستای فیض آباد ولسوالی گلستان فراه از سوی افراد نامعلوم به قتل رسیده اند.

وی افزوده است که، در پیوند به این رویداد پنج تن افراد مشکوک بازداشت شده و تحت برسی و تحقیقات ابتدایی قرار دارند.

علت اصلی این رویداد تا کنون مشخص نشده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: از کادرها و شخصیت‌های کشور حمایت می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۷, ۱۴۰۳)

معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است که پالیسی امارت اسلامی قدردانی و حمایت از کادرها و شخصیت‌های کشور می‌باشد و برای فراهم کردن سهولت‌ها به آنان تلاش صورت می‌گیرد.

مولوی عبدالکبیر این مطلب را روز یکشنبه (۶ جوزا) در دیدار با نمایندگان اتحادیه متخصصان صحی خارج مرز بیان کرده است.

طبق خبرنامه ارگ، معاون سیاسی ریاست الوزرا متخصصان را سرمایه بزرگ کشور خواند و گفت که افغانستان در هر حالت به متخصصان نیاز دارد.

وی افزود که با توجه به اینکه افغان‌ها بی بضاعت و فقیر هستند، نیاز است تا ادارات صحی دولتی و خصوصی در راستای تشخیص و تداوی آنان از دقت و مهربانی کامل کار بگیرند.

طبق خبرنامه، در این دیدار نمایندگان اتحادیه متخصصان خارج مرز اعلام کردند که تعداد زیادی از افغان‌های متخصص مقیم خارج آماده اند به کشور برگردند.

معاون سیاسی ریاست الوزرا به اعضای اتحادیه مذکور اطمینان داد که مشکلات و پیشنهادات آنان را برای حل، با ادارات مربوطه شریک خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

اسلام آباد از امارت اسلامی خواست که رهبران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۷, ۱۴۰۳)

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان از امارت اسلامی افغانستان خواسته است تا رهبران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد.

نقوی در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه در لاهور گفت حمله‌ای که در آن پنج انجنیر چینی و راننده پاکستانی آنان کشته شدند، در افغانستان برنامه ریزی گردیده و با کمک تسهیلگران مستقر در پاکستان اجرا شد.

او بدون ارایه جزئیات بیشتر گفت: «رهبران تی تی پی این حمله را به عنوان یک پروژه فوق العاده طراحی نمودند و سازمان‌های استخباراتی دشمن پول زیادی برای این حمله به آنان پرداخت کردند.»

نقوی از امارت اسلامی خواست که سه نفر به نام‌های بختیار شاه، عبدالله و خان لالا را به همراه نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان، عظمت‌الله، قوماندان در منطقه ملاکند پاکستان و سایر رهبران این گروه، دستگیر کند.

او گفت: «ما خواهان روابط خوب با افغانستان هستیم، اما برای آن مهم است که این تروریست‌ها را دستگیر کنند، محاکمه کنند یا به ما تحویل دهند.»

روابط پاکستان و افغانستان در ماه های اخیر تیره شده است. اسلام آباد می‌گوید که کابل به اندازه کافی برای مقابله با گروه های شورشی که پاکستان را هدف قرار می‌دهند، انجام نمی دهد.

نقوی گفت: «پاکستان این موضوع را با حکومت سرپرست افغانستان در میان گذاشته و تاکید کرده است که باید علیه تروریست‌های فعال در آنجا اقدام کنند، اما تاکنون نتیجه خوبی نگرفته‌ایم.»

او گفت که شورشیان از ضعف حکومت سرپرست افغانستان استفاده می‌کنند.

نقوی در پاسخ به این سوال که اگر حکومت افغانستان همکاری نکند، پاکستان چه خواهد کرد، گفت که «دولت تصمیم یک جانبه خواهد گرفت.»

اظهارات وزیر داخله پاکستان تقریبا دو هفته پس از آن بیان شد که احمد شریف، سخنگوی اردوی پاکستان گفت که حمله بر انجنیران چینی در افغانستان برنامه ریزی شده بود و بمب گذار انتحاری نیز تبعه افغانستان بود.

رای طاهر، هماهنگ کننده اداره ملی مبارزه با تروریزم پاکستان نیز در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر داخله این کشور گفت که مهاجم با نام اصلی متقی و با نام مستعار تقی، شهروند افغانستان است.

نیروهای امنیتی پاکستان تا کنون ۱۱ مظنون را در پیوند به این حمله دستگیر کرده اند.

رای گفت که مهاجم چهار ماه قبل از حمله از افغانستان سفر کرده بود.

به گفته وی، بمب گذار انتحاری در ولایت کنر افغانستان آموزش دیده بود و یکی از چهار تروریستی بود که در نومبر ۲۰۲۳ وارد پاکستان شد.

او گفت که مالک یک موترفروشی در منطقه ملاکند ظاهراً به اعضای تحریک طالبان پاکستان در قاچاق موتر مملو از مواد منفجره به پاکستان کمک کرده است.

هنگامی که از نقوی پرسیده شد که چگونه یک موتر مملو از مواد منفجره توانست حدود یک هزار کیلومتر را در داخل پاکستان بدون شناسایی بپیماید، گفت که مقامات امنیتی موتر را برای بررسی متوقف کردند، اما هیچ‌گونه شک ایجاد نشد.

او گفت که به دلیل سهل انگاری در بررسی دقیق موتر، با مسوولان برخورد صورت گرفته است.

پیش از این، وزارت دفاع افغانستان ادعاهای پاکستان مبنی بر دست داشتن افغان‌ها در حمله به انجنیران چینی را رد کرده بود.

عنایت الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفته بود که افغان ها در این گونه حملات دخالت ندارند و مقصر دانستن افغانستان یک تلاش ناکام برای انحراف اذهان از حقیقت موضوع است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!