تجارت

انگور کندهار روزانه به پاکستان صادر می‌شود

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۴, ۱۴۰۲)

مسوولان محلی در ولایت کندهار روز چهارشنبه (۱۴سرطان) گفته اند که صادرات انگور از ولایت کندهار به بیرون از کشور آغاز شده است.

به گفته این مسوولان روزانه تا ۴۰۰ تُن انگور از طریق موترهای یخچالی از مسیر سپین بولدک به پاکستان صادر می‌‎شود، اما تاجران می‌خواهند در گمرک اسپین بولدک برای آنان تسهیلات بیشتر فراهم شود زیرا انگور کالای اند که زود فاسد می‌شود.

باغ داران هم می‌گویند که امسال انگور کندهار از کیفیت خوبی برخوردار است.

بسیاری از باغداران در این ولایت این روزها سرگرم جمع‌آوری انگور و بسته بندی آن اند.

قدرت‌الله، باغ‌دار در کندهار می‌گوید که:«در قسمت صادرات انگور بسیار تلاش می‌کنیم. اول با اره قطع می‌کنیم، بعداً با قیچی قطع می‌کنیم، سپس انگورها را در جالی جابجا می‌کنیم و آنرا در موترها بارگیری می‌کنیم و کولر را روشن می‌کنیم تا انگورها سرد شوند و از فاسد شدن آن جلوگیری شود.»

به گفته مسوولان محلی همه روزه حدود ۲۰ موتر یخچالی انگور بار می‌شوند و به سوی پاکستان میرود. شماری از تاجران در کندهار می‌گویند که بر خلاف توافق موترهای که انگور بار زده شده اند بازرسی می‌شوند و روند بازرسی زمان‌گیر است و می‌تواند انگور را فاسد کند از این رو آنان خواهان فراهم شدن تسهیلات در گمرک سپین بولدک هستند.

از سوی هم مسوولان در کمیسیون صادرات میوه تازه می‌گویند که مشکل پیش آمده در سپین بولدک بزرگ نیست و آنان در پی حل آن هستند.

بر اساس آمارها در سال گذشته ۲۵۰ هزار تُن میوه تازه از کندهار به بیرون از کشور صادر شده است. مسوولان می‌گویند که در سال جاری به دلیل افزایش حاصلات میوه میزان صادرات هم بالا خواهد رفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل