رویداد های اخیر

ایجاد صندوق کمک‌های بشردوستانه کشورهای اسلامی برای افغانستان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۹, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که کشورهای اسلامی در نشست سازمان همکاری اسلامی تعهد کردند تا یک صندوق وجهی کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ایجاد کرده اند.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان، به رویترز گفته که این صندوق با حمایت بانک توسعه اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

شرکت‌کننده‌گان نشست سازمان همکاری اسلامی در یک اعلامیه گفته‌ که “اجازه دسترسی افغانستان به ذخایر منجمد شده در خارج از کشور برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی مهم است.”

شرکت کننده‌گا این نشست در باره دسترسی امارت اسلامی به ذخایر منجمد شده افغانستان جزییات نداده است.

نماینده جدید سازمان همکاری اسلامی برای افغانستان در دیدار با امیر خان متقی گفته که این سازمان آماده سلسله کمک‌های بشردوستانه زود هنگام به افغانستان است.

طارق علی بخیت، نماینده سازمان ملل برای افغانستان، می‌گوید که سازمان همکاری کشور‌های اسلامی برای رسیده گی به بحران در افغانستان دفتر خویش را در کابل به زودی باز می‌‌کند.

وزارت خارجه کشور در رشته تویتی در این باره گفته” صندوق کمک بانک انکشاف اسلامی را در افغانستان نیز باز می‌کند و آماده سلسله کمک‌های بشردوستانه زود هنگام به افغانستان استند.آقای متقی از آنها به‌خاطر ابتکار برگزاری نشست سپاس‌ گزاری و پیرامون توسعهٔ روابط بشردوستانه، اقتصادی، تجاری و سیاسی صحبت نمود و همچنان از سرمنشی و هیأت این سازمان دعوت کرده تا به کابل سفر کنند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل