اخبار ساحوی

ایجاد یک فرقه‌ای جدید برای جلوگیری از ناامنی‌ها در ولایت بدخشان

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۱)

مقام‌های محلی بدخشان می‌گویند که به هیچ کس اجازه نمیدهند که امنیت و آرامش مردم را در بدخشان مختل کند و برای جلوگیری از نا امنی‌ها یک فرقه‌ای جدید اردوی ملی در این ولایت ایجاد شده و نیروها از تجهیزات کافی برخوردارند.

معاون والی بدخشان همچنان فعالیت‌های چریکی گروه‌های مرتبط به داعش و جبهه موسوم به مقاومت را میپذیرند اما می‌گوید که اجازه نخواهند داد امنیت بدخشان را کسی برهم بزند.

باشندگان بدخشان هم که آرامش نسبی دست یافته اند می‌گویند که نمی‌خواهند دیگر شاهد جنگ و درگیری‌ها در این ولایت باشند.

به گفته معاون والی این ولایت گروه داعش ودیگر گروهای مخالف امارت اسلامی بر هیچ بخش این ولایت تسلط ندارند اما برخی برنامه‌های ضد امنیت مانند کمین و انفجار از سوی آنان به گونه چریکی بالای نیروهای امارت صورت گرفته که تلفات در پی نداشته است.

مولوی نثار احمد احمدی، معاون والی بدخشان گفت:”ما نگفتیم که جبهه مقاومت و داعش اصلا وجود ندارد به شکل جبهه‌ای و منظم داشته باشن در هیچ جای اعلام موجودیت نکردن البته اینکه یگان انفجار و چیزهای که صورت میگیرد این را انکار کرده نمی توانیم به خاطری که چندین بار در بدخشان و در خود شهر فیض آباد شاهد همچون حوادث بودیم می خواهند که امنیت را مختل کنند که از توان شان چیزی پوره نمیشود”.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان گفت:”پیام ما این است که اگر داعش است یا جبهه مقاومت است هر چی که خود را می‌نامند یک بار ثابت بکنند کفر بودن نظام را و مشکلات شان را در میان بگذارن مردم را قناعت بدهند و باز تفنگ بردارن.”

مقام‌های محلی می‌گویند افزون بر مسلکی سازی پولیس و نیروهای محلی این ولایت بخاطر بهبود امنیت بدخشان به تازگی فرقه اردو ملی را ایجاد کردند و نیروهای این فرقه آمادگی دارند در هر بخش این ولایت برنامه‌های گروهای مخالف نظام را سرکوب کنند.

باشندگان بدخشان می‌گویند پس از روی کار آمدن امارت اسلامی تازه به امنیت دست یافته اند و تا حدی قتل ،دزدی و دیگر جرم‌های جنایی در این ولایت کاهش یافته است و از حکومت محلی بدخشان خواهان تدابیر بهتر امنیت هستند.

محب‌الله سادات، باشنده بدخشان می‌گوید که:”با تغیرات نظام در افغانستان واقعا امنیت تغییر کرده قبلا سرقت دزدی قتل از حد بیشتر بود وانتحاری ودزدی بود وپس از تحولات قتل‌ها ودزدی کمتر شده وامید وار استیم که حکومت در مورد تامین امنیت توجه کنند وکوشش کنند که امنیت را بیشتر تامین کنند.”

عبدالباعث حکیمی، باشنده بدخشان می‌گوید که :”بعد از تحولات مردم میتوانند در دل شب کار و فعالیت شان را انجام بدهند و سفر کنند و دزدی وجرایم جنایی کم شده ما از این وضعیت کاملا راضی استیم و تاکید ما این است که امارت اسلامی همین امنیت را حفظ کنند”.

به گفته مسؤولان محلی بدخشان در تازه ترین درگیری‌ها در ولسوالی کوهستان بدخشان هشت جنگجو موسوم به مقاومت کشته و یک نفر بازداشت شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل