تجارت

بازگشت کسب و کارها به حالت عادی در کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۸, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که با وجود ابهامات طولانی مدت و نگرانی‌ها ناشی از بحران اقتصادی و بشری کسب و کارها در افغانستان به حالت عادی برگشته است.

این گزارش افزوده که دست‌فروشان، مالکان دوکان‌ها و رستورانت‌ها همه روزه به کاروبار خود ادامه میدهند.

درحالیکه شماری از باشنده‌گان کابل به زنده‌گی بهتر خوشبین استند، اما شماری از دوکانداران در باره کاروبار شان نگران استند.

نصیر، مالک فابریکه پشمی در شهر کابل در این باره گفت:” فروش خوب نیست، زیرا کاروبار ما متکی به خارجیان است. این جا کمپنی‌های خارجی و سفارت‌های خارجی بودند، اما حالا همه رفته اند.”

نصیر افزوده که افغان‌ها توانایی خرید را ندارند و بیشتر شان در باره تهیه کردن غذا و لباس نگران استند.

خالد، یک جواهر فروش در این باره گفت:” فروش ۵۰ درصد کاهش یافته است، من امیدوارم که کاروبار رونق خواهد یافت و صلح و امنیت خواهد آمد.”

این درحالی است که پس از تصرف افغانستان توسط امارت اسلامی امریکا و صندوق بین المللی پول حدود ۱۰ میلیارد دالر افغانستان را منجمد کرد، که این اقدام باعث تضعیف نظام اقتصادی افغانستان شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه افغانستان در یک نامه سرگشاده از کانگرس امریکا خواسته تا در باره آزاد سازی پول‌های افغانستان اقدام کنند.

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان، گفته اگر در وضعیت تغییر نیاید، افغان‌ها با مشکلات جدی روبرو خواهند شد و مهاجرت‌های گسترده آغاز خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل