اخبار ساحوی

باشنده گان شهر کابل از افزایش نرخ کالا های سوختی شکایت دارند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری ازباشندگان شهر کابل با شکایت از افزایش نرخ کالاهای سوختی به ویژه گاز مایع می گویند که دریک هفته گذشته نرخ یک کلیوگاز از پنج تا هفت افغانی در بازارهای پایتخت افزایش یافته است.

شماری از باشنده های شهر با نگرانی از افزایش نرخ گاز در این فصل سال میگویند: “از اینکه تابحال زمستان نرسیده و نرخ مواد سوختی رو به ا فزایش است هراس ما از این است که در زمستان نرخ کاز به 95 افغانی نرسد”.

از سوی هم یکی از باشنده های شهر کابل دولت را به بی توجه یی متهم میکند و میگوید:” وعده های دولت تنها درگفتاراست، اما در عمل هیچ اقدامی از سوی دولت صورت نمیگیرد”.

فرید الله شیرزی رییس تصدی مواد نفتی وزارت تجارت با تایید این مشکل گفت:” صادرشدن نزدیک به ده هزار تن گاز ازسوی افراد استفاده جو به  گونه غیر قانونی  به پاکستان دلیل افزایش قیمت گاز در پایتخت شده است.

گفته میشود که با فرا رسیدن سرما به نگران های شهروندان افغان به ویژه پایتخت نشینان افزوده می شود واین نگرانی افزایش نرخ کالاهای سوختی به ویژه گاز و چوب است.

باهمه این نگرانی ها مسوولان تصدی مواد نفتی اطمینان میدهند که در زمستان پیش رو جلو افزایش نرخ کالاهای نفتی به ویژه تیل وگاز را خواهند گرفت.

سال گذشته رییس جمهور افغانستان برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد سوختی به وزارت تجارت دستور ساخت ذخیره گاه های کالاهای سوختی را داده بود که این وزارت از تکمیل شدن کار ذخایر کالاهای نفتی به ویژه گاز درچند شهر بزرگ افغانستان خبر میدهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل