رویداد های اخیر

بایدن به کانگرس: به حمایت از افغانستان ادامه می‌دهیم

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۹, ۱۴۰۰)

جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا می‌گوید که واشنگنتن پس از خروج نظامی از افغانستان، همچنان تهدیدهای هراس افگنی دراین کشور را زیر نظر خواهد داشت.

آقای بایدن در نامه ای به کانگرس این کشور نگاشته است که پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان پس از خروج نیروها ادامه خواهد یافت.

وی افزوده است که پشتیبانی واشنگتن از نیروهای امنیتی و دفاعی و نیز حقوق زنان و دختران افغان حتا پس از خروج نیروها ادامه خواهد یافت و این کشور کمک‌های بشردوستانه و انکشافی خود به افغانستان را نیز حفظ خواهد کرد.

جوبایدن گفته است: “ایالات متحده توانایی‌های مبارزه با هراس‌افگنی و داشته‌های خود را در منطقه دوباره تنظیم خواهد کرد تا از بازگشت یک تهدید هراس افگنی در افغانستان، جلوگیری کند. حمایت واشنگتن از حقوق زنان و دختران افغان ادامه خواهد داشت و واشنگتن کمک‌های بشر دوستانه و توسعه‌یی خود را به افغانستان نیز، حفظ خواهد کرد.”

در همین حال لطیف محمود معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است: “امریکا یکبار دیگر بر حمایت از حقوق زنان، و پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به حکومت افغانستان اطمینان داده است.”

جوبایدن در این نامه نگاشته که اجازه نخواهد داد حضور سربازان امریکایی در افغانستان “برگه چانه زنی” طرف‌های درگیر جنگ در این کشور باشد.

از سوی هم مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید که کمک های این اتحادیه به افغانستان به شرطی ادامه پیدا خواهد کرد که از حقوق بشر و دموكراسی در این كشور حفاظت شود.

جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا میگوید: “این مسوولیت ما است که مانع بازگشت افغانستان به قرون وسطی شویم. البته باید پیشرفت‌ها را نیز در نظر بگیریم، اما قطع رابطه گزینه نیست.”

رییس جمهور امریکا هرچند در این نامه نگاشته که از مذاکرات صلح بین حکومت افغانستان و گروه طالبان که با همکاری ملل متحد برگزار می شود، پشتیبانی می‌کند اما تاکید که واشنگتن حکومت افغانستان و طالبان را به خاطر تعهدات شان مبنی بر اجازه ندادن به دهشت افگنان برای تهدید کردن ایالات متحده، نیز پاسخگو قرار خواهد داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل