جهان

بایدن: گزارش مرگ یوگنی پریگوژین رئیس واگنر تعجب آور نیست

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲, ۱۴۰۲)

جوبایدن، رئیس جمهور امریکا عصر چهارشنبه (۱سنبله) به وقت محلی در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر سقوط طیاره‌ی یوگنی پریگوژین قوماندان گروه واگنر و مرگ وی که چندی پیش شورش ناکامی علیه دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشت، در پاسخ به سوالات خبرنگاران در این زمینه گفت: «من به طور واقعی و دقیق نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، اما از این اتفاق تعجب نمی کنم.»

بایدن با اظهار بی اطلاعی از این موضوع، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را بطور غیر مستقیم متهم کرد و گفت:«اتفاق کمی در روسیه رخ می‌دهد که پوتین پشت آن نباشد. من اطلاع زیادی ندارم که پاسخ را بدانم.»

همزمان، روزنامه امریکایی نیویارک تایمز به نقل از چندین مقام اطلاعاتی امریکا گفته است که:«ما نمی‌توانیم مرگ پریگوژین یا دلیل سقوط طیاره را تایید کنیم.»

پیش از این در نخستین واکنش دولت امریکا، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر چهارشنبه به وقت محلی گفت: گزارش‌ها درباره سقوط طیاره در روسیه دیده‌ایم. در صورت تایید، هیچ کس نباید از این خبر تعجب کند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا افزود:«جنگ فاجعه بار در اوکراین منجر به لشگر کشی اردوی خصوصی واگنر به مسکو شد و اکنون به نظر می‌رسد به اینجا ختم شد.»

کاخ سفید همچنین اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور امریکا از گزارش‌ها پیرامون سقوط طیاره در روسیه مطلع شده است.

روزنامه امریکایی نیویارک تایمز نوشته است:«با توجه به اطلاعات سایت فلایت رادار ۲۴، ردیابی این طیاره که سقوط کرده، حدود ۱۰۰ مایل شمال غرب مسکو ناگهان متوقف شده است.»

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که طیاره جت متعلق به یوگنی پریگوژین قوماندان گروه واگنر روسیه سقوط کرده و تمامی سرنشینان آن جان باخته‌اند.

بنا بر گزارشات ، ۱۰ نفر از جمله ۳ خدمه در طیاره بودند. بر اساس اطلاعات اولیه همه سرنشینان طیاره کشته شدند. خبرگزاری ریانووستی می‌گوید جسد هشت نفر در محل سقوط طیاره پیدا شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل