رویداد های اخیر

با افزایش برگشت مهاجرین، کرایه خانه در ننگرهار بلند رفته است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۵, ۱۴۰۲)

با افزایش برگشت اجباری مهاجرین افغان از پاکستان، کرایه خانه در ولایت ننگرهار نیز بلند رفته است.

شماری از مهاجرین می‌گویند که در حال حاضر قیمت خانه های کرایی بلند رفته و مهاجرین توان به کرایه گرفتن خانه را به بهای بلند ندارند. آنان از حکومت می‌خواهند که در این مورد اقداماتی را روی دست گیرد.

محمد حسین، باشنده ننگرهار می‌گوید: «کرایه بلند رفته است. به هر اندازه که رهنمای معاملات را توهین کنم باز هم کم است. رهنما یک کمیشن کار است.»

کتاب خان، باشنده ننگرهار می‌گوید: «کرایه خانه های که چهار هزار یا پنج هزار بود به هشت هزار و نُه هزار افزایش یافته است. حتی به ده هزار هم افزایش یافته است.»

مسئولان محلی این ولایت می‌گویند که برای حل این مشکل اقداماتی را روی دست گرفته اند و در همکاری و هماهنگی با نمایندگان ناحیه ها می‌کوشند در قیمت‌ها کنترول داشته باشند تا بتوانند از این طریق به مهاجرین کمک کنند.

گل زمان ناصح، آمر انسجام ریاست عدلیه ننگرهار می‌گوید: «ما در هر ناحیه رئیس داریم. رئیس عمومی اتحادیه داریم. به آنها گفته ایم هر کسی را که از امر ما تخلف می‌کند، به ما معرفی کنند.»

از سویی هم مسئولان امر به معروف این ولایت برای کمک به مهاجرین کوچه به کوچه می‌گردند و از باشندگان این ولایت می‌خواهند تا با مهاجرین برگشت کننده از شفقت کار بگیرند و خانه های شان را به قیمت مناسب به کرایه بدهند.

صاحب الله نعمانی، محتسب در ولایت ننگرهار می‌گوید: «ما باید با آنان همکاری کنیم. یک سیب را نصف کنیم. به تمام مردم از طریق مساجد ابلاغ کرده ایم که به افغان‌های بازگشت کننده آغوش شان را باز کنند، کرایه را بلند نبرند.»

اکثر مهاجرینی که از پاکستان بر می‌گردند به گونه موقت در کمپ تورخم شب و روز شان‌را سپری می‌کنند سپس هم از آنجا توسط حکومت به محلات اصلی شان انتقال میابند.

Trending

خروج از نسخه موبایل