رویداد های اخیر

برای نخستین بار زمرد پنجشیر به شکل قانونی آن استخراج و به فروش رسید

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۳, ۱۴۰۲)

مسئولان محلی پنجشیر اعلام کرده اند که اخیراً مقدار ۱۲ صد و ۴۴ کریت سنگ قیمتی زمرد این ولایت که ارزش مجموعی آن بیش از ۲۴ میلیون افغانی می‌شد، به فروش رسیده است.

دفتر مطبوعاتی ولایت پنجشیر با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در مراسم داوطلبی زمرد ۱۵۰ تاجر ملی از پنجشیر و سایر ولایات حضور داشتند.

محمد آغا حکیم، والی پنجشیر گفت این یک اقدام بی پیشینه است که برای نخستین بار صورت می‌گیرد. وی افزود که این اقدام در راستای جلوگیری از فساد مالیاتی و تأمین شفافیت نهایت با اهمیت است.

به گفته والی پنجشیر، پيش از اين زمرد پنجشیر به نام کشورهای منطقه در بازارهای اروپا و امریکا به فروش می رسید، اما اخیراً در پروسه داوطلبی زمرد پنجشیر در فضای کاملاً شفاف و قانونی و به بهای بلند به فروش رسید.

از سویی هم تاجران پنجشیر و برخی ولایت های دیگر کشور از این ابتکار رهبری ولایت پنجشیر اظهار خرسندی نموده و بر ادامه آن تاکید کردند.

محمد نعیم، یک تن از تاجران ملی کشور گفت: پیش از اين کار تجارت ما مثل قاچاق بود و زمرد ما در کشور های دیگر به قیمت پايين به فروش می رسید و دولت پیشین در اين مورد نیت نیک به مردم خود نداشت؛ فساد، زورگويی ودیگر موارد باعث شده بود که ما دچار مشکلات باشیم.

Trending

خروج از نسخه موبایل