رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا برای حمایت از عودت کنندگان افغان به ۲۷.۵ میلیون دالر نیاز دارد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۴, ۱۴۰۲)

با نزدیک شدن فصل زمستان، برنامه جهانی غذا در افغانستان هشدار داده که به شدت با کمبود بودجه مواجه است و نمی تواند به حمایت خود از خانواده هایی که از پاکستان بر می‌گردند، ادامه دهد.

هسیائو وی لی، رئیس بخش افغانستان برنامه جهانی غذا در بیانیه ای گفت که به دلیل کمبود بودجه، این سازمان مجبور شده است تا ۱۰ میلیون نفر را از کمک‌های غذایی اضطراری خود حذف کند و اکنون تنها می‌تواند از هر پنج نفر از کسانی که برای زنده ماندن به حمایت نیاز دارند، یک نفر را کمک کند.

لی گفت: «وضعیت وخیم است زیرا تنها چند هفته به زمستان سخت باقی مانده است و کشور هنوز درگیر زلزله‌های ویرانگر، اقتصاد آسیب‌دیده و بحران اقلیمی در حال بدتر شدن است.»

به گفته برنامه جهانی غذا، اکثر خانواده هایی که از پاکستان بر می‌گردند، گرسنه و نیازمند کمک عاجل هستند. برنامه جهانی غذا در حال حاضر به عودت کنندگان بیسکویت و پول نقد می‌دهد و در ماه جاری میلادی به ۲۵۰ هزار نفر کمک کرده است.

لی گفت: «ما برای حمایت از یک میلیون عودت کننده از پاکستان به افغانستان و برای پشت سر گذاشتن زمستان، نیاز عاجل به ۲۷.۵ میلیون دالر داریم.»

وی افزود: «این خانواده‌ها در بدترین زمان وارد می‌شوند و با آینده‌ای تاریک روبه‌رو هستند، در کشوری که یک سوم مردم آن نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌ آنها از کجا خواهد آمد.»

Trending

خروج از نسخه موبایل