رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا: کمک‌های ما در افغانستان به دلیل کمبود بودجه کاهش یافته است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۷, ۱۴۰۱)

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد روز جمعه (۲۶ حوت) اعلام کرد که کمبود بودجه این نهاد را مجبور کرده است تا در ماه مارچ کمک‌های نجات دهنده حداقل چهار میلیون نفر در افغانستان را کاهش دهد.

برنامه جهانی غذا هشدار داد که گرسنگی فاجعه بار می تواند در سراسر افغانستان گسترده شود و اگر کمک‌های بشردوستانه پایدار نباشد، صدها هزار نفر دیگر برای زنده ماندن به کمک نیاز خواهند داشت.

به گفته برنامه جهانی غذا، با توجه به محدودیت‌های بودجوی حداقل چهار میلیون نفر در ماه مارچ فقط نیمی از آنچه را که نیاز دارند، دریافت می‌کنند. ذخایر مواد غذایی قبل از موعد برداشت بعدی در ماه می تمام شده است و این به طور سنتی سخت ترین زمان سال برای خانواده ها در قریه جات است.

برنامه جهانی غذا خاطر نشان کرد که کمبود بودجه این نهاد در زمانی صورت می‌گیرد که افغان‌های آسیب‌پذیر اخیراً زمستان سخت را تجربه کرده اند. به گفته این سازمان، درجه حرارت زیر صفر همراه با مشکلات اقتصادی میلیون ها نفر را به ناامیدی سوق داده است.

برنامه جهانی غذا گفت که به ۹۳ میلیون دالر برای کمک عاجل به ۱۳ میلیون نفر در ماه اپریل و ۸۰۰ میلیون دالر برای شش ماه آینده نیاز دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل