رویداد های اخیر

بریتانیا: از تغییر سیاسی در افغانستان به وسیله خشونت حمایت نمی‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳۰, ۱۴۰۱)

شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان که در دوحه مستقر است، گفته است که بریتانیا از تغییرات سیاسی از راه خشونت حمایت نمی‌کند.

هوگو شورتر، کاردار سفارت بریتانیا برای افغانستان روز یک‌شنبه، (۲۹ جوزا) در بیانیه گفته است: «بریتانیا از هیچ‌کس، از جمله اتباع افغان که به‌دنبال دستیابی به تغییر سیاسی از طریق خشونت یا هرگونه فعالیتی که خشونت را برای اهداف سیاسی تحریک می‌کند، در افغانستان حمایت نمی‌کند».

این مقام بریتانیا افزوده که کشورش هر گونه حمله تروریستی را نکوهش می‌کند و آن را تاسف‌بار می‌داند.

هوگو شورتر اضافه کرده است که برای ارتقای صلح و ثبات، ارائه حمایت‎های بشردوستانه به مردم افغانستان و رسیدگی به نگرانی‎های مشترک در مورد امنیت، هیچ جایگزینی برای تعامل با طالبان وجود ندارد و «این کاری است که ما انجام می‌دهیم».

دراین بیانیه تاکید شده است، از کسانی که خشونت را برای اهداف سیاسی در افغانستان تحریک می‌کنند، پشتیبانی نکرده و اجازه نمی‌دهد که خاک بریتانیا برای چنین برنامه‌ها کار گرفته شود.

در همین حال، امارت اسلامی افغانستان موضع تازه بریتانیا را در برابر افغانستان می‌ستاید. سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که دوام ثبات در افغانستان به سود تمامی کشورهای منطقه و جهان است و از کشورها جهان خواسته است تا کسانی که اراده شوم در افغانستان دارند، ناامنی را دامن می‌زنند یا به گونه دست به اسلحه می‌زنند، با آنان هیچ نوع تعامل نداشته باشند و آنان را تحریم کنند.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست امارت اسلامی افغانستان را در افغانستان به رسمیت نشناخته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل