رویداد های اخیر

بریتانیا ۵۰ میلیون پوند کمک بشردوستانه به افغانستان اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۰, ۱۴۰۰)

بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا، اعلام کرده است که ۵۰ میلیون پوند در بخش کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان کمک میکند.

بریتانیا در یک اعلامیه گفته که این کمک‌ها توسط کمیته بین المللی صلیب سرخ و نهادهای سازمان ملل به افراد آسیب پذیر در افغانستان توزیع خواهند شد.

 بریتانیا افزوده که برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان و حفظ دستاوردهای ۲۰ سال گذشته در افغانستان به تلاش‌های واقعا جهانی نیاز است.

بوریس جانسون، صدراعظم بریتانیا، در این باره گفت:”بریتانیا ۵۰ میلیون پوند معادل ۶۸ میلیون دلار کمک بشردوستانه برای زمستان افغانستان در نظر گرفته است. این ۵۰ میلیون برای حمایت از افراد آسیب ‌پذیر در زمستان از جمله غذا، مواد ضروری صحی، سرپناه و لباس گرم به قربانیان خشونت‌های جنسیتی و کودکان است.”

در کنار آن سران گروه جی ۲۰ در نشست شان در ایتالیا بر ارسال کمک‌ها به  ارزش ۱،۱۵ میلیارد دالر به افغانستان تاکید کردند.

رییس‌جمهور ایتالیا از رهبران کشورهای صنعتی خواسته تا از بروز فاجعه انسانی در افغانستان جلوگیری کنند.

سرجیو ماتارلا، رییس جمهوری ایتالیا، در این باره گفت:”وضعیت در افغانستان جدی است و از سران نشست گروه ۲۰ خواستم تا از خطر یک فاجعه انسانی در آن کشور جلوگیری کنند و گروه ۲۰ هم بر تعهد خود مبنی بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۱.۱۵ میلیارد دلار به افغانستان تاکید کرده اند.”

ماریو دراگی، صدر اعظم ایتالیا، در این باره گفت:”کشورهای با درآمد بالاتر برای کشورهای فقیرتر تخصیص داده خواهد شد تا کمک شان کنند، ما همچنین توانسته ایم نقش رهبری را تا آنجا که به افغانستان مربوط می‌شود پس از فاجعه ای که شاهد آن بودیم ایفا کنیم و رییس جمهور فوندا لیون بلافاصله به این موضوع پرداخت و قول یک میلیارد یورو را داد.”

در این نشست وزیران خارجه چین و روسیه نیز در مورد افغانستان صحبت کردند، روسیه خواستار همکاری چین با پیمان امنیت دسته جمعی شده است.

کمپین چشم به راه کمک – برای ارسال کمک‌های نقدی با این ویبسایت مراجعه نمایید: http://www.helpafg.org

آریانانیوز و تلویزیون آریانا از ابتکار «بنیاد بیات» برای جمع آوری کمک برای تامین مواد غذایی به خانواده‌های نیازمند در افغانستان حمایت همه جانبه میکند.

ما به عنوان همکار رسمی رسانه ای از شما تقاضای کمک میکنیم تا بتوانیم در این شرایط دشوار برای خانواده‌های افغان مواد غذایی تهیه کنیم.

Trending

خروج از نسخه موبایل