رویداد های اخیر

بنیاد بیات برای زلزله زدگان هرات هزاران بسته غذایی و پول نقد توزیع کرد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۹, ۱۴۰۲)

بنیاد خیریه بیات برای زلزله زدگان در هرات هزاران بسته غذایی و پول نقد توزیع کرده است.

مسئولان این بنیاد می‌گویند که روند توزیع غذا همه روزه برای هزاران نفر در مناطق زلزله زده ادامه دارد، بناءً تلاش می‌کنند تا سطح همکاری‌ها را در این روزها بلند ببرند.

این بنیاد برای زخمیان زلزله امروز (چهارشنبه) نیز در شفاخانه حوزوی هرات پول نقد کمک کرد.

در زلزله که صبح امروز اتفاق افتاد بیش از ۱۴۰ تن زخم برداشتند که تمام آنها به شفاخانه حوزوی هرات منتقل شدند.

حاجی محمد اسماعیل، معاون بنیاد بیات گفت: «ما اینجا آمدیم. متاسفانه وضعیت بسیار ناگوار است. مردم بسیار پریشان اند. تلفات انسانی بسیار زیاد است. خرابی بسیار زیاد شده. بنیاد بیات همیشه در اینگونه حوادث زودتر خودرا می‌رساند. خوشبختانه دو سه روز است که مواد غذایی برای یک ونیم هزار نفر توزیع داریم. کمک‌های دیگر عنقریب می‌رسد.»

با این حال شماری از باشندگان مناطق زلزله زده از ارسال کمک‌های غذایی نهادهای خیریه ابرازی خرسندی کردند. آنها گفتند در حال حاضر هیچ امکاناتی ندارند تا بتوانند غذای خوردن خود را آماده کنند، بناءً کمک های غذایی را همه روزه و به گونه منظم دریافت می‌کنند.

تاجمیر، زلزله زده گفت: «غذا می‌رسد. زیاد هم است. هیچ کمبودی نیست.»

شاه میر، زلزله زده گفت: «مردم به ما خیلی کمک می‌کنند. از هر نگاه به ما کمک می‌کنند، از نان گرفته تا آب و چای وغیره.»

در همین حال شرکت مخابراتی افغان بیسیم یک پایه آنتن مخابراتی را در مناطق زلزله زده فعال ساخته است. مسئولان این شرکت گفتند بخاطر دسترسی آسان باشندگان این مناطق به خدمات تماس، این آنتن مخابراتی را فعال ساخته اند. حالا همه کسانی‌که در این مناطق مصروف رساندن کمک هستند و همچنان باشندگان محل به خدمات تماس از طریق شبکه افغان بیسیم دسترسی دارند.

حاجی محمد اسماعیل، معاون بنیاد بیات گفت: «خوشبختانه مسئولین افغان بیسیم و مسئولین هرات امروز خواستند که یک پایه آنتن در اینجا نصب کنند برای اینکه مشکلات مردم را رفع کند.»

نثار احمد رحیمی، رییس حوزوی شرکت مخابراتی افغان بیسیم در هرات گفت: «در این ساحه قبلاً هیچ کمپنی مخابراتی خدمات نداشت. افغان بیسیم خوشبختانه اولین شرکت مخابراتی است که به زودترین فرصت وسایل خودرا اینجا آماده کرد و برای مردم این قریه جات که مربوط ولسوالی زنده جان می‌شود، یک آنتن را نصب کرد.»

بنیاد بیات همواره در قسمت کمک رسانی در حالات اضطرار در کنار مردم کشور بوده است و توزیع مواد غذایی، پول نقد، پوشاک و سایر کمک‌ها را همواره برای مردم کشور داشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل