اخبار ساحوی

به زودی یک عملیات گسترده نظامی در مناطق ناامن شمال افغانستان آغاز می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

طی یک نشست بزرگ در شهر مزارشریف، طرح عملیات گسترده نظامی در شمال به اشتراک وزیر دفاع ملی ، والی ها و فرماندهان نظامی 9 ولایت شمال و شمالشرق ریخته شد.

وزیر دفاع ملی می گوید که در این عملیات تلاش می شود تا در مناطق ناامن شمال برای انتخابات سال آینده تداربیر امنیتی دقیق گرفته شود.

بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی گفت:” مخالفان مسلح دراین اواخر در ولایت های بدخشان، فاریاب و سرپل فعالیت های پراگنده داشته اند که در این عملیات همه راه ها برای سرکوب شورشیان سنجیده شده است”.

آقای محمدی از دست آورد های نیرو های امنیتی افغان در این اواخر تمجید کرد و گفت:” در حال حاضر رهبری اغلب عملیات های نظامی زمینی و هوایی را نیروهای افغان برعهده دارند و عملکرد آنان در تامین امنیت افغانستان هم خوب بوده است”.

اما با آنهم وی این دست آورد ها را کافی ندانسته یکبار دیگر تاکید کرد که اردوی ملی نیاز به تجهیزات سنگین دارد و باید جامعه جهانی تا پایان سال 2014 نیازهای اردوی افغانستان را برآورده کند.

طرح عملیات بزرگ نظامی در شمال و شمالشرق برای انتخابات پیشرو در حال ریخته می شود که در ماه های اخیر فعالیت مخالفان مسلح در این مناطق بیشتر شده و حتا از فعالیت های انفجاری تا حملات رو در رو، حمله بالای پوسته های امنیتی و ناامن ساختن شاهراه ها پیش رفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل