اخبار ساحوی

به هزينه یکصد و‍ پانزده میلیون افغانی برنامه های مختلف زراعتى در هلمند روى دست است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس زراعت، مالداری و آبیاری ولایت هلمند به روز دوشنبه(۱۱سنبله)  در یک نشست خبری از آغاز کار روی چندین پروژه انکشافی در بخش های کار یابی برای جوانان بی بضاعت  و رشد زراعتى در این ولایت خبر داد.

انجنير عبدالله احمد زی رییس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هلمند میگوید:

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هلمند تاسه ماه دیگر کار روی شماری از برنامه های مختلف را که یکصد و‍ پانزده میلیون افغانی هزینه برمیدارد، در یازده ولسوالی این ولایت آغاز می کند.

وى افزود، کار پروژه ها تا سه ماه دیگر آغاز می شود که در جریان آن، دو کلینک حیوانی نيزساخته می شود و برای مخالفان مسلح دولت که به روند صلح پیوسته اند، زمینه اشتغال زایی نیز در نظر گرفته شده است.

آقای احمد زی میگوید، هزینه این برنامه ها که بالغ بر 115 میلیون و ششصد هزار افغانی است  برای 380 کشاورز پیاز زغفران  و 7400 کشاورز دیگر تخم های اصلاح شده با کود کیمیاوی توزیع خواهد شد.

مسوولان در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت هلمند ميگويند كه همزمان با این برنامه و پلان کاری  پنج ساله این ریاست را بخاطر بهبود وضیعت زراعت و مالداری در هلمند نیز تهیه کرده اند.

گفتنيست كه ۹۰ فيصد باشندگان اين ولايت در بخش زراعت و مالدارى مصروف كار اند. آگاهان امور به اين باور اند كه در در بخش زراعتى اين ولايت به كار بيشترضرورت است.

Trending

خروج از نسخه موبایل