رویداد های اخیر

بیش از ۲۰۰ زندانی افغان از محابس پاکستان آزاد شدند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۹, ۱۴۰۲)

وزارت امور خارجه از ادامه تلاش‌ها برای رهایی شهروندان افغانستان از زندان‌های پاکستان خبر داده و گفته است که در تازه‌ترین مورد، ۲۰۸ تن از محابس آن کشور رها شده‌اند.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه، گفته است که این مهاجران افغان از مدتی به این‌‎سو در زندان‌های پاکستان به سر می‌بردند که روز گذشته (۱۸ حمل) از بند آزاد شدند.

آقای تکل افزوده که این شهروندان افغان به همکاری سفارت افغانستان در اسلام‌آباد دوباره به کشور انتقال داده شده‌اند.

گفته می‌شود که در میان این زندانیان افغان، زنان، کودکان و کهن‌سالان نیز شامل اند.

بر اساس گزارش‌ها، این مهاجرین افغان در «میلر سنترجیل» و «حیدرآباد» و برخی از زندان‌های دیگر در ایالت سند این کشور به حبس موقت محکوم شده بودند.

این ششمین گروهی از مهاجرین افغان اند که از محابس پاکستان آزاد و به افغانستان منتقل می‌شوند.

بر اساس معلومات وزارت خارجه، تاکنون کم از کم ۲۰۰۰ مهاجر افغان از محابس آن کشور آزاد شده که مصارف انتقال این زندانیان را امارت اسلامی به عهده گرفته است.

بسیاری از شهروندان افغانستان که در زندان‌های پاکستان به سر می‌برند به‌گونه غیرقانونی و بدون سند اقامت به آن کشور سفر کرده که توسط پولیس بازداشت و بر اساس قانون پاکستان زندانی شدند.

مقامات کشور پاکستان به تاریخ ۲۹ دسمبر ۲۰۲۲ گفتند که پولیس این کشور طی عملیات‌ متعدد کم از کم ۱۲۰۰ شهروند افغان را بازداشت کردند که بدون داشتن مدارک اقامت و ویزه در پاکستان به سر می‌بردند.

پیش از این، سفارت افغانستان در اسلام‌آباد تایید کرده بود که حدود ۲۰۰۰ مهاجر افغان فاقد مدرک در پاکستان زندانی اند و تلاش‌ها برای رهایی آنان ادامه دارد.

بر بنیاد معلومات اداره مهاجرت سازمان ملل متحد، در حال حاضر در پاکستان در حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان زیست دارند، اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر افغان فاقد اسناد قانونی نیز در پاکستان به سر می‌برند.

Trending

خروج از نسخه موبایل