رویداد های اخیر

بیش از ۲۳۰ کودک مهاجر افغان در امریکا تنها و دور از خانواده هایشان استند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۹, ۱۴۰۱)

شبکه خبری “ان بی سی نیوز” به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده است که بیش از ۲۳۰ کودک مهاجر افغان در ایالات متحده امریکا تنها استند در حالیکه والدین یا اولیاء شان در افغانستان بسر می‌برند.

یکصد و چهار تن از این کودکان زیر مراقبت اداره اسکان مجدد مهاجرین قرار دارند و ۱۳۰ تن دیگر آنان از سوی حکومت های ایالتی یا موسسات غیردولتی نگهداری می‌شوند.

بیش از ۱۵۰۰ کودک بدون همراه در جریان تخلیه امریکایی‌ها و همکاران افغان‌شان حدود یک سال پیش به امریکا رفتند. بیشتر آنان با اعضای خانواده هایشان یکجا شده اند.

سخنگوی اداره اسکان مجدد مهاجرین در امریکا گفته است که هدف آنان یکجاسازی تمام کودکان افغان با والدین یا بستگان شان در امریکا است.

او گفت: “بمجرد اینکه یک کودک بدون داشتن همراه بزرگسال شناسایی می‌شود، ما فورا برای یکجا سازی او با خانواده و یا عزایزان اش اقدام می‌کنیم.”

این در حالیست که تنها یک پرواز تخلیه هر هفته از کابل انجام می‌شود و برخی از کشورهای که در آن افغان‌ها بخاطر منتقل شدن به امریکا انتظار می‌کشند روند پذیرش مهاجرین را متوقف کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز گفته است که دریافت ویزه از سوی افغان‌ها به کشور سوم بسیار دشوار است، اما حکومت امریکا تمام گزینه های قابل دسترس را برای رفع مشکل پناهجویان بررسی می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل