رویداد های اخیر

تأکید سازمان ملل بر تأمین حقوق زنان در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سازمان ملل متحد یک بار دیگر در ارتباط به بازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم تأکید می‌کند و می‌گوید که افغانستان یگانه کشوری در جهان است که رفتن دختران به مکتب در آن منع شده است.

آلیسون دیویدیان، نماینده بخش زنان سازمان ملل برای افغانستان از عدم حضور نمایندگان زن در کابینه حکومت انتقاد می‌کند و می‌افزاید که زنان در هنگام سفر با محدودیت‌های مواجه هستند.

خانم دیویدیان گفته است: «افغانستان یگانه کشوری در جهان است که دختران در آن از رفتن به مکتب منع شده‌اند. زنان نمی‌توانند در ادارات دولتی کار کنند، هیچ زن در کابینه و وزارت امور زنان وجود ندارد، زنان در هنگام سفر باید همرای خود یک مرد داشته باشند، به همین ترتیب باید چهره‌های خود را در جا‌های عام بپوشانند».

این درحالیست که امارت اسلامی بر تعامل سازنده با کشورهای منطقه تأکید می‌کند اما هیچ یک از کشورهای همسایه افغانستان تاکنون گام بزرگ در راستای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان برنداشته‌اند.

گفتنی است که  عدم بازگشایی مکاتب دخترانه بارها انتقاد‌های داخلی و خارجی را نیز به همراه داشته است اما حکومت جدید افغانستان تاکنون به این فشارها تن نداده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل