اخبار ساحوی

تاجیکستان می‌گوید که مهاجران این کشور در حال فرار از روسیه اند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۲, ۱۴۰۳)

وزارت کار، مهاجرت و اشتغال تاجیکستان اعلام کرده که پس از حمله بر تالار کنسرت در نزدیکی مسکو که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، تعداد کارگران مهاجر تاجیکستانی که روسیه را به‌مقصد کشور شان ترک می‌کنند، افزایش یافته است.

افراد مسلح ۹ روز پیش به سوی شرکت کنندگان کنسرت در نزدیکی مسکو تیراندازی کردند. این بزرگترین حمله در روسیه دو دهه اخیر بود و حد اقل ۱۴۴ کشته بر جای گذاشت.

چهار نفر از افراد مسلح مظنون شهروند تاجیک هستند و به همراه هفت مظنون دیگر دستگیر شده اند. برخی از بازداشت شدگان دیگر نیز از کشورهای آسیای مرکزی شوروی سابق هستند.

شهنازه نادری، معاون وزارت کار تاجیکستان گفته است: «ما تماس‌های زیادی دریافت می کنیم. این تماس‌ها به احتمال زیاد شکایت در مورد آزار و اذیت نیست، بلکه ترس و وحشت شهروندان ما. بسیاری از آنان می‌خواهند ترک کنند. ما اکنون وضعیت را زیر نظر داریم، تعداد افرادی که به تاجیکستان می‌آیند بیشتر از تعدادی است که خارج می‌شوند.»

یک منبع امنیتی تاجیکستان به رویترز گفته است که این کشور هفته گذشته ۹ نفر را به‌ظن ارتباط با تیراندازی مسکو و داعش که مسوولیت حمله را بر عهده گرفت، بازداشت کرده است.

انتون گلوشکوف، رئیس انجمن ملی سازندگان روسیه گفته است که کمبود نیروی کار در اقتصاد روسیه ممکن است با خروج کارگران مهاجر بدتر شود.

وزارت کار تاجیکستان انتظار دارد که خروج مهاجران از روسیه موقتی باشد.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل