رویداد های اخیر

تاکید پاکستان و روسیه به تعامل عملی با افغانستان

Published

on

(Last Updated On: دلو ۶, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که این کشور متعهد است تا با همکاری سایر کشورهای منطقه زمینه را برای رفاه و انکشاف افغانستان فراهم کنند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌‎ای از جهان خواسته است تا به کمک ‌و پشتیبانی خود برای رسیدگی به نیازهای فوری در افغانستان نیز ادامه دهند.

این اعلامیه در حالی نشر می‌شود که نماینده خاص روسیه برای افغانستان با حنا ربانی کهر، معاون وزارت خارجه پاکستان در باره وضعیت افغانستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرده است.

وزارت خارجه پاکستان با نشر اعلامیه گفته است که این کشور تلاش می‌کند تا راه زمینه رفاه و انکشاف را در افغانستان فراهم کند.

در بخشی از اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده است:«افغانستان به عنوان پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و جنوبی، نقش مهم در توسعه اجتماعی و اقتصادی در منطقه را دارد و از جامعه جهانی میخواهیم تا به کمک‌ و پشتیبانی خود برای رسیدگی به نیازهای فوری در افغانستان ادامه دهد.»

شماری از آگاهان در پاکستان می‌گویند که روسیه و پاکستان میخواهند که تعامل سیاسی و عملی با امارت اسلامی داشته باشند و روسیه تلاش میکند تا سیاست کشورهای منطقه در مورد امارت اسلامی همسو با سیاست‌های مسکو در قبال کابل باشد.

در افغانستان هم باورها بر این است که نباید افغانستان در انزوای سیاسی نگهداشته شود و با گسترش گفتگوها کشور باید به یک عضو فعال جامعه جهانی مبدل شود.

روسیه و پاکستان از کشورهای محسوب می‌شوند که روابط نزدیک با دولت سرپرست افغانستان دارند ضمیر کابلوف پیش از سفر به اسلام آباد به کابل آمد گفت که تلاش‌های روسیه معطوف بر به رسمیت شناسی امارت اسلامی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل