رویداد های اخیر

ترامپ، بایدن را پس از انتقاد درباره افغانستان «بزرگترین احمق» خواند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۹, ۱۴۰۲)

پس از آنکه کاخ سفید، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا را مقصر خروج فاجعه بار سال ۲۰۲۱ از افغانستان دانست، ترامپ، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی امریکا را به باد انتقاد گرفت و او را «بزرگترین احمق» توصیف کرد.

ترامپ در حساب اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال» نوشت: «این احمق‌ها در کاخ سفید که به طور سیستماتیک درحال ویران کردن کشور هستند و جو بایدن بیچاره به عنوان بزرگ ترین رهبر احمق آنها، یک بازی جدید اطلاعات نادرست ایجاد کرده اند و آنهم مقصر دانستن ترامپ به خاطر تسلیم شدن بی کفایت خود در افغانستان است.»

وی ادامه داد: «من هم مانند دیگران شاهد وقوع این فاجعه بودم. دیدم که آنها ابتدا نظامیان را از افغانستان بیرون آوردند، ۸۵ میلیارد دالر تجهیزات نظامی را رها کردند، اجازه دادند سربازان ما کشته شود و امریکایی ها را رها کردند. تنها بایدن مسئول است نه هیچ کس دیگری.»

دولت جو بایدن خلاصه ای از گزارش‌ها پیرامون خروج امریکا از افغانستان را منتشر کرد. در این گزارش دولت دونالد ترامپ به محدود کردن شرایط خروج امریکا متهم شده است.

در گزارش همچنان آمده است که هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که زمان بیشتر، بودجه بیشتر یا تعداد بیشتر امریکایی‌ها در افغانستان می‌توانست مسیر را اساساً تغییر دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل