رویداد های اخیر

ترکیه بیش از ۳ هزار پناهجوی افغان را طی سه ماه گذشته اخراج کرده است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۷, ۱۴۰۲)

وزارت داخله ترکیه در خبرنامه‌‌ای از اخراج بیش از ده هزار و دوصد پناهجو در سه ماه سال روان میلادی از این کشور خبر داده که از این میان، بیش از سه هزار تن آنان پناهجویان افغانستان هستند.

به گفته وزارت داخله ترکیه، تنها در چهار روز گذشته، نزدیک به یک‌هزار پناهجوی افغان به افغانستان انتقال یافته‌اند.

در خبرنامه اداره مدیریت مهاجرت وزارت داخله ترکیه آمده است: «در بیست پرواز چارتر ۳۲۷۷ شهروند افغان و به شمول ۶۹۸۴ تن دیگر در پروازهای از قبل تعیین‌شده ۱۰۲۶۱ خارجی به کشورهای شان برگشتانده شده‌اند. به شمول تمامی شهروندان خارجی برگشت داده شده، تعداد مهاجرین غیرقانونی به ۳۰۵۲۷ تن رسیده است که از این میان، کار روی پرونده ۱۸۰۲۰ تن از مهاجرین غیرقانونی جریان دارد.»

معاذالله سلطان اوغلو، خبرنگار افغان در ترکیه، گفته است: «اخراج مهاجرین افغانستان هر روز افزایش یافته است، هر روز صدها مهاجر افغان از این کشور اخراج می‌شوند و مهاجرین که اکنون در این‌جا زندگی می‌کنند در یک وضعیت رقت‌باری زندگی می‌کنند.»

با این حال، مسوولان امارت اسلامی از شیوه اخراج پناهجویان افغان انتقاد کرده و گفته‌اند که روند اخراج پناهجویان باید بدون تکلیف انجام شود.

وزارت داخله ترکیه افزوده است که بیش از سی هزار و پنجصد پناهجوی غیرقانونی در ترکیه شناسایی شده و از این میان، پرونده‌های ۱۸ هزار پناهجو برای انتقال به کشورهای شان زیر کار است.

Trending

خروج از نسخه موبایل