رویداد های اخیر

ترکیه و قطر برای اداره مشترک میدان هوایی کابل توافق کردند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۳, ۱۴۰۰)

به نقل از خبرگزاری آناتولی، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که ترکیه و قطر برای اداره مشترک میدان هوایی بین‌المللی کابل در افغانستان توافق کردند.

منابع مذکور در گفتگو با آناتولی گفتند که پس از گفتگو بین کمیته‌های دو کشور، یادداشت تفاهمی بین شرکت‌های ترکی و قطری برای همکاری در اداره میدان هوایی بر اساس مشارکت برابر، امضا شد.

گفته می شود که یادداشت تفاهم مذکور در جریان سفر مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به دوحه پایتخت قطر برای شرکت در هفتمین نشست کمیته عالی راهبردی ترکیه و قطر در ۷ دسامبر، به امضا رسیده است.

این درحالی است که کمیته‌ای مشترک متشکل از مقام‌های ترکیه و قطر روزگذشته به کابل آمدند تا در مورد این توافق با دولت موقت امارت اسلامی و همچنین خواسته‌ها و انتظارات طرف مقابل گفتگو کند.

پیش از این نیز چاووش اوغلو اعلام کرده بود این احتمال مطرح است که این کشور در همکاری با قطر، مدیریت پنج فرودگاه افغانستان را به عهده بگیرد.

قرار است پیشنهادهای مشترکی از سوی هیئت‌های ترکیه و قطر به دولت موقت امارت اسلامی در زمینه اداره میدان‌ها ارائه شود.

پروازها در میدان هوایی بین‌المللی کابل پس از به دست گرفتن قدرت توسط امارت اسلامی در ماه آگوست به حالت تعلیق درآمد و نیروهای امریکایی قبل از ترک این کشور، تجهیزات و یک سیستم رادار در این میدان را نابود کردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل