تجارت

تسهیلات انتقالات بیرون مرزی برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم‌ شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۱)

د افغانستان بانک از فراهم‌سازی تسهیلات در انتقالات بیرون مرزی ( T.T) برای تاجران و سرمایه‌گذاران خبر داده است.

محمد صابر مومند، سخنگوی د افغانستان بانک امروز (چهارشنبه ۳۱حمل) در یک نوار تصویری گفته است که این بانک به منظور کاهش قیم و جلوگیری از خسارات مردم عام و تاجران در روند انتقال بیرون مرزی از طریق سکتور بانکی برای تاجران و سرمایه‌گذاران تسهیلات لازم را فراهم کرده است.

به گفتۀ مومند بر اساس این راهکار تاجران و سرمایه‌گذاران می‌توانند به منظور رشد و تقویت تجارت خویش بدون اقلام تجملی برای تورید مواد اولیه به‌خصوص مواد خوراکی، داروهای طبی و زراعتی، مواد صحی، مواد سوخت، مواد خام، پول بِل‌های برق، ماشین‌های عصری و تکنالوژی مورد نیاز، حفظ و نگهداری سیستم ها، خدمات مورد نیاز ترانسپورتی و مخابراتی و حتی برای محصلان بیرون مرزی انتقالات تلگرافی یا ( T.T) را از طریق سیستم بانکی انجام دهند.

وی همچنان تاکید کرده است که:”بانک‌های تجارتی در تسهیلات داخلی برای طبقه تاجر، پول‌های وارد شده از مدرک صادرات را بدون محدودیت و تأخیر به آنان پرداخت کنند.”

به گفتۀ سخنگوی د افغانستان بانک؛ کمک‌های بشردوستانه که از طریق سازمان ملل متحد به افغانستان انتقال می‌گردد، طبق توافق قبلی در حالت قبلی خود باقی مانده و از این راهکار مستثنی است.

انتقال تلگرافی ( T.T) که مربوط به نقل و انتقال پول از طریق تلکس می‌شود؛ به مفهوم ارسال پول از طریق کیبل‌های قدیمی و سیستم رادیو و تیلیفون است.

در این سیستم ارسال حواله‌ معمولاً دو تا سه روز طول می‌کشد و فرایند ارسال حواله‌ نسبت به روش‌های معمولی سریع‌تر است.

Trending

خروج از نسخه موبایل