اخبار ساحوی

تعهد پاکستان و ایران برای گسترش همکاری‌های امنیتی پس از حملات راکتی

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۰, ۱۴۰۲)

پاکستان و ایران روز دوشنبه متعهد شدند که روابط خود را پس از حملات راکتی بر افرادی که به گفته آنها شبه نظامیان بودند، بهبود بخشند.

وزرای امور خارجه هر دو کشور روز دوشنبه در اسلام آباد برای گفتگو پس از اقدامات نظامی علیه یکدیگر در اوایل ماه جاری که سبب ایجاد نگرانی‌ها در مورد بی ثباتی گسترده تر در منطقه شد، ملاقات کردند.

جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه حکومت موقت پاکستان در یک نشست مشترک مطبوعاتی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود گفت که همسایگان چندین کانال ارتباطی قوی با یکدیگر دارند.

وی افزود: «همه این کانال‌ها فعال بودند و هر مشکل یا سوء تفاهمی که بین دو کشور ایجاد شده بود، توانستیم آن را به سرعت حل کنیم.»

دو کشور سابقه روابط پرتنشی داشته اند، اما حملات راکتی جدی ترین حادثه در سال های اخیر بوده است.

جیلانی گفت که در مذاکرات روز دوشنبه، دو کشور برای مبارزه با تروریزم در مناطق خود و ایجاد سیستم مشورتی در سطح وزرای امور خارجه برای نظارت بر پیشرفت در بخش‌های مختلف توافق کردند.

دو وزیر همچنین توافق کردند که به زودی افسران رابط را در تربت و زاهدان برای تقویت بیشتر همکاری های امنیتی و استخباراتی مستمر تعیین کنند.

عبداللهیان در عین حال علاوه کرد که دو کشور تفاهم خوبی داشتند و هرگز اختلاف ارضی و جنگ بین ایران و پاکستان وجود نداشته است.

وی افزود: «امنیت پاکستان، کشور برادر، دوست و همسایه ایران را امنیت جمهوری اسلامی ایران و امنیت کل منطقه می دانیم.»

وی با بیان اینکه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به زودی به پاکستان سفر می کند، خاطر نشان کرد: «با همکاری مشترک تهران و اسلام آباد اجازه نمی دهیم تروریست ها امنیت دو ملت را به خطر بیندازند و تهدید ایجاد کنند.»

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، وزرای خارجه دو کشور همچنین توافق کردند که ابتکارات برای همکاری های اقتصادی و توسعه ای را از جمله از طریق فعال شدن زودهنگام بازارهای مرزی مشترک به منظور ارتقای وضعیت اجتماعی-اقتصادی مردم هر دو کشور، به ویژه ساکنان مناطق مرزی، گسترش دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل