رویداد های اخیر

تلاش‌ها برای ایجاد نمایندگی‌‌های اتاق تجارت زنان متشبث در ۳۴ ولایت کشور

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۱۰, ۱۴۰۲)

مسوولان اتاق تجارت زنان می‌گویند که تلاش دارند تا در ۳۴ ولایت کشور نمایندگی خود را برای بانوان تجارت‌پیشه و متشبث ایجاد کنند. 

مسوولان در این اتاق افزوده‌اند که مشکلات زنان متشبث و تجارت‌پیشه را در سطح کشور بررسی کرده‌اند و با برخی از سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی برای حل آن به توافق رسیده‌اند.

به گفته آنان، براساس توافق این نهاد‌ها در زمینه تهیه مواد خام مورد نیاز به زنان تجارت‌پیشه کمک و همکاری خواهند کرد. 

براساس معلومات اتاق تجارت زنان، در حال حاضر ۹۰۰ شرکت در این اداره به ثبت رسیده که امور مالی و مدیریتی آن‌ها مربوط به زنان می‌باشد. 

شیلا نبی‌زاده، معاون اتاق زنان تجارت‌پیشه و متشبث، در این مورد می‌گوید: «ما ۹۰۰ شرکت راجستر شده در اتاق تجارت زنان داریم که در ‌آن‌ کمپنی‌های خورد و بزرگ می‌باشد و جواز تجارتی دارند و پانزده هزار خانم در این شرکت‌ها کار می‌کنند.»

از سویی دیگر، مسوولان وزارت صنعت و تجارت نیز نقش زنان در مسایل اقتصادی و تجارتی کشور را مهم می‌دانند و می‌افزایند که آماده هرگونه همکاری برای رشد تجارت زنان اند.

به گفته مسوولان در این وزارت، تمامی زنانی که احکام شرعی را در نظر بگیرند، می‌توانند به امور تجاری و اقتصادی خود در کشور ادامه دهند. 

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، در این ارتباط گفته است: «فعالیت‌های شان (زنان تجارت‌پیشه و متشبث) بیشتر در هفت سکتور می‌باشد، سکتور صنایع‌دستی، سکتور زراعت، سکتور صحت، سکتور خدمات، سکتور مواد غذایی، سکتور صنعت و سکتور معدن.»

آقای جواد تصریح کرد: «حضور بانوان در عرصه سرمایه‌گذاری و اقتصادی کشور می‌تواند امنیت غذایی خانواده‌ها را بالا برده و دامنه فقر را در کشور محدود نماید.»

با این حال، مسوولان اتاق تجارت زنان می‌گویند در کنار مشکلات مالی، بلندبودن جوازها و همچنان مالیات از دیگر عواملی است که رشد اقتصادی و تجاری زنان متشبث و تجارت‌پیشه را با چالش رو‌به‌رو کرده است.

به گفته این اتاق، برای رفع این مشکلات صحبت‌هایی را با مسوولان مربوطه آغاز کرده‌اند تا تخفیف ویژه‌ای برای زنان در نظر گرفته شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل