خبرهای تازه

تلاش دفتر سیاسی طالبان برای حل مسئله صلح افغانستان ادامه میابد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رهبر گروه طالبان در پیام عیدی خود گفته است، که دفتر سیاسی طالبان برای حل مسئله صلح افغانستان به تلاش های خود ادامه میدهد.

رهبر جدید گروه طالبان در نخستین پیام صوتی اش به مناسبت عید رمضان بر ادامه جنگ و نبرد در افغانستان تا زمانی تاکید ورزیده است، که نیروهای خارجی از افغانستان به گونه کامل بیرون شوند.

ملا هبت الله هر چند از صلح با نظام کنونی چیزی نگفته است، اما از راهکار سیاسی شان سخن زده و   گفته است، که دفتر سیاسی این گروه برای حل مسله افغانستان به تلاش های خود ادامه میدهد.

احمد سعیدی، آگاه سیاسی می گوید: “در این پیام نرم تر از پیام های قبلی گروه طالبان اما از صلح چیزی گفته نشد، ای کاش در مورد صلح و ثبات در افغانستان چیزی میگفت که در این مورد چیزی نگفته است.”

اما فرماندهان پولیس در قندهار می گویند، سازمان استخبارتی پاکستان در تلاش است تا با مشروعیت بخشیدن به ملا هبت الله گروه طالبان را منسجم کنند، تا در برابر نیروهای دولتی به جنگ و خشنونت بپردازند.

جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس قندهار می گوید: “وضعیت طالبان مثل حکومت وحدت است، که چند پارچه شدند، حالا طالبان مثل دوره ملا عمر یکدست نیستند بلکه چند پارچه شدند.”

گروه طالبان در حمله روز پنج شنبه بر موتر حامل فارغان مرکز آموزشی پولیس دست کم ۳۳ نظامی را کشتند، و نزدیک به ۸۰ تن دیگر آنها را در این رویداد هراس افگنانه زخمی کردند.

به باور آگاهان، این عمل طالبان نشان میدهد، که این گروه به صلح باور ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل