اخبار ساحوی

تلاش طالبان برای تصرف ولایت و ولسوالی در کشور به شکست انجامیده است

Published

on

(Last Updated On: )

وزارت دفاع ملی با ابراز این مطلب می­گوید، جنگ تمام عیار طالبان در سه ماه گذشته نتوانست حضور آنان را در کشور ثابت کند.

مسوولان این وزارت تأکید دارند که ارتش از شروع سال طرح تعرضی فتح را به اجرا گذاشته و این طرح در ماه­های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

هر ساله طالبان در فصل بهار دست به خیزش­های مسلحانه در کشور میزنند. اما در بهار امسال نبردهای شدیدتری از پیش بود. وزارت دفاع تصریح می­کند که طالبان با عملیات خیبر و عزم فکر گرفتن ولایت کندوز، و بخش­هایی از ولایت­های ننگرهار، بدخشان، زابل، ارزگان، فراه، هرات و پکتیکا را به سر داشتند.

دولت وزیری، معاون سخنگوی وزارت دفاع میگوید” ما 16 عملیات را به 15 ولایت راه اندازی کردیم این میرساند که ما به میل مخالفان عمل نمیکنیم بلکه این کار وزارت دفاع است اکنون ما به سراغ مخالفان میرویم و از حال دفاعی به تعرضی گذر کرده ایم عملیات فتح به همین هدف راه اندازی شده و در ماه های آینده هم جریان خواهد داشت.”

هر چند حمله­های گروهی طالبان در این اواخر جایش را به حمله­های انفجاری و انتحاری داده اما آگاهان نظامی می­گویند، نتیجه رویکرد تعرضی ارتش بعدها آشکار خواهد شد.

عتیق امرخیل، آگاه نظامی در این مورد میگوید”این حدس ماست که دشمن به هدف نرسیده ولی ما هنوز موفقیت آنچنانی به دست نیاورده ایم دشمن در ولایت های مختلف به ما آسیب رسانده است برای اینکه بگوییم قوای ما موفقیت حاصل کرده اند وقت زیادی میخواهد.”

داستان جنگ و حمله­های بهاری طالبان هر ساله در کشور تکرار می­شود اما حالا که بخش­های امنیتی کشور ابتکار جنگ و نابود کردن را بدست گرفته اند دیده شود بهارهای دیگر افغانستان چگونه سر می­شود.

گزارش وحید نویسا

Trending

خروج از نسخه موبایل