Connect with us

ورزش

تلویزیون آریانا حق پخش چهار تورنمنت بزرگ بین‌المللی کریکت را به دست آورد

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۲۹, ۱۴۰۲)

در راستای ارائه سرگرمی‌های ورزشی در سطح جهانی، شبکه تلویزیونی آریانا با هیجان اعلام می‌کند که این شبکه موفق شده است تا حق پخش چهار تورنمنت بزرگ بین‌المللی کریکت را به دست بیاورد.

این تورنمنت‌ها از ماه جون تا نومبر برگزار خواهد شد.

چهار تورنمنت کریکت که به صورت زنده از تلویزیون آریانا پخش می‌شوند قرار ذیل اند:

مسابقه نهایی تست قهرمانی جهان، مسابقات مقدماتی جام جهانی، جام ملت های آسیا و جام جهانی

مسابقه نهایی تست قهرمانی جهان

اولین رویدادی که به صورت زنده از تلویزیون آریانا پخش خواهد شد، مسابقه نهایی تست قهرمانی جهان خواهد بود. این مسابقه از ۷ جون تا ۱۱ جون برگزار خواهد شد.

تیم‌های برتر تست جهان، هند در رتبه اول و آسترالیا در رتبه دوم، در این فینال هیجان‌انگیز که قرار است در لندن برگزار شود، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

هند نایب قهرمان دوره قبلی بود که در فینال به نیوزلند باخت.

با این حال، این بار هند با سه برد پشت سر هم سلسله مسابقات تست در برابر آسترالیا، آماده تر به نظر می رسند.

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۳

این تورنمنت در واقع تنها دو روز پس از پایان مسابقه نهایی تست قهرمانی جهان آغاز می شود.

مسابقات مقدماتی جام جهانی کریکت ۲۰۲۳ از ۱۸ جون تا ۹ جولای در کشور زیمبابوی برگزار می‌شود.

در جام جهانی کریکت مردان که در اواخر امسال برگزار می‌گردد، دو تیم از طریق مسابقات مقدماتی می‌توانند راه پیدا کنند.

تیم هایی که برای یکی از این دو جایگاه مبارزه خواهند کرد عبارتند از: آیرلند، نیپال، هالند، عمان، اسکاتلند، سریلانکا، امارات متحده عربی، ایالات متحده امریکا، ویست اندیز و زیمبابوی.

هشت تیم قبلاً جواز حضور یافته اند. آنها عبارتند از: افغانستان، بنگله دیش، پاکستان، هند، آسترالیا، انگلستان، نیوزیلند و افریقای جنوبی.

جام ملت های آسیا

جام ملت‌های آسیا که قرار است در سپتمبر برگزار شود، نیز به صورت زنده از شبکه تلویزیونی آریانا  پخش خواهد شد. این تنها مسابقات قهرمانی قاره ای در کریکت است و مسابقات در هر دو فرمت پنجاه آوره و بیست آوره برگزار می‌شود.

این نوع مسابقات در سال ۱۹۸۳ ایجاد شد، زمانی که شورای کریکت آسیا به عنوان اقدامی برای ارتقای حسن نیت بین کشورهای آسیایی تأسیس شد. اولین دوره مسابقات یک روزه بین‌المللی در سال ۱۹۸۴ برگزار شد که در آن سه تیم هند، پاکستان و سریلانکا شرکت کردند. مسابقات نوع بیست آوره در سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

برای تورنمنت امسال، گروه ها و فرمت در ۵ جون ۲۰۲۳ اعلام شد و شش تیم به دو گروه سه تیمی تقسیم شدند.

در مجموع ۱۳ بازی برگزار می‌شود که شامل ۶ بازی لیگ، ۶ بازی سوپر فور و یک فینال است.

هند، پاکستان و نیپال در گروه A و سریلانکا مدافع عنوان قهرمانی در گروه B با بنگله دیش و افغانستان هم گروه شدند.

دو تیم برتر هر یک از گروه ها به سوپر فور صعود خواهند کرد. از آنجا دو تیم برتر در فینال با یکدیگر بازی خواهند کرد.

جام جهانی کریکت

پس از ماه‌ها مسابقات کریکت در سطح جهانی، سال ۲۰۲۳ با جام جهانی کریکت بسیار هیجان‌انگیز پایان خواهد یافت.

این مسابقات بار دیگر به صورت زنده از شبکه تلویزیونی آریانا پخش خواهد شد.

در این تورنمنت مسابقات یک روزه بین‌المللی ، ده کشور برای کسب جام که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ توسط انگلستان به دست آمد، مبارزه خواهند کرد.

این مسابقات به میزبانی هند برگزار خواهد شد و تاریخ آن از ۵ اکتوبر تا ۱۹ نومبر است. با این حال، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که فینال ممکن در ۲۶ نومبر برگزار شود.

در ابتدا، این مسابقات قرار بود از ۹ فبروری تا ۲۶ مارچ ۲۰۲۳ برگزار شود، اما در جون ۲۰۲۰ اعلام شد که مسابقات به دلیل تغییر در جدول زمانی مقدماتی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ به اکتوبر تا نومبر به تعویق افتاده است.

انگلستان مدافع عنوان قهرمانی است. این تیم در دوره قبلی در سال ۲۰۱۹ با شکست نیوزیلند قهرمان شد.

تلویزیون آریانا حق پخش تورنمنت های بزرگ کریکت را درحالی به دست می‌آورد که این شبکه در حال حاضر لیگ برتر هند را پخش می‌کند.

علاقمندان کریکت که هنوز این مسابقات هر روزه را تماشا نکرده اند، می‌توانند این کار را به راحتی در خانه های خود از طریق تلویزیون آریانا یا پخش زنده در وب سایت های تلویزیون آریانا انجام دهند.

در همین حال، تلویزیون آریانا جدول های زمانی پخش مسابقات را قبل از هر تورنمنت منتشر می‌کند. پس حتما به روز رسانی‌ها در وب سایت ما را دنبال کنید.

ورزش

بازیکن موج ساحل در پیروزی ۱ – ۰ مقابل جوانان واحدی، مستقیماْ از وسط میدان گول را به ثمر رساند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

شاه نصیر نوری در بازی پنجم لیگ قهرمانان افغانستان روز دوشنبه در کابل، با یک ضربه بلند پرشور و هیجان انگیز از وسط میدان، گول را به ثمر رساند و تیم موج ساحل با نتیجه ۱ بر صفر در برابر جوانان واحدی پیروز شد.

در ششمین دیدار این رقابت‌ها که در همین روز برگزار شد، تیم میوند با نتیجه ۲ بر ۱ در برابر عدالت فراه به پیروزی رسید.

گول اول این دیدار را عبدالعلی واحدی از تیم عدالت در دقیقه ۳۶ به ثمر رساند. اما رحیم الله از میوند کمی پیشتر از پایان نیمه اول، بازی را به تساوی کشاند.

عبدالرحمن محمدی گول دوم میوند را در نیمه دوم به ثمر رساند و این تیم پیروز میدان شد.

در مسابقات امروز (سه شنبه، ۴ ثور)، ابو مسلم فراه ساعت ۱:۰۰ بعد از ظهر به مصاف خراسان فاریاب می‌رود و سرسبز یاشلر ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر در مقابل عینو مینه قرار می‌گیرد.

این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

لیگ قهرمانان افغانستان؛ عینو مینه ۳ – ۰ استقلال کابل، اتک انرژی ۳ – ۰ خدیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳, ۱۴۰۳)

تیم عینو مینه در سومین بازی لیگ قهرمانان افغانستان روز یکشنبه در کابل، تیم استقلال کابل را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد، در حالی که تیم اتک انرژی، مدافع عنوان قهرمانی در چهارمین بازی این رقابت‌ها با همین نتیجه در مقابل تیم خدیم پیروز شد.

سه گول عینو مینه را نبی مقدس (۲) و حمید نورزی (۱) به ثمر رساندند. علی رضا پناهی، بهنام و محبوب حنفی گولزنان اتک انرژی بودند.

سومین فصل لیگ قهرمانان افغانستان روز شنبه آغاز شد و ابومسلم در دیدار افتتاحیه با نتیجه ۲ بر صفر مقابل سرسبز یاشلر به برتری رسید.

سرخپوشان خوافی در دومین دیدار این مسابقات با نتیجه یک بر صفر خراسان را شکست داد.

قرار است امروز (دوشنبه) دو بازی دیگر برگزار شود.

اولین دیدار امروز میان جوانان واحدی و موج ساحل ساعت ۱ بعد از ظهر آغاز می‌شود. بازی دوم امروز ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر با تقابل تیم‌های عدالت فراه و میوند آغاز خواهد شد.

این مسابقات به‌گونه مستقیم از تلویزیون آریانا پخش می‌شود.

Continue Reading

ورزش

مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲, ۱۴۰۳)

مراسم افتتاحیه مسابقات فصل سوم لیگ قهرمانان افغانستان (اِی‌سی‌اِل) امروز (شنبه، ۱ ثور) با شور و هیجان به میزبانی میدان سبز در کابل آغاز شد. در نخستین دیدار این مسابقات تیم «ابومسلم فراه» با نتیجه دو بر صفر تیم «سرسبز یاشلر فاریاب» را شکست داد. این رقابت‌ها به‌گونه‌ زنده، قانونی و انحصاری با حمایت مالی انرژی ویکتور از شبکه جهانی تلویزیون آریانا نشر می‌شود.

لطف‌الله ستانکزی، رئیس بخش تجارتی تلویزیون آریانا در مراسم افتتاحیه لیگ قهرمانان افغانستان گفت: «هدف ما این است که فوتبال در افغانستان رشد کند و قهرمانان ملی ما دستاوردهای بیشتری داشته باشند و از افغانستان نمایندگی خوب کنند.»

مسوولان فدراسیون فوتبال همچنان در این مراسم گفتند که این دور رقابت‌‌ها متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و در این بازی‌ها بازیکنان خارجی نیز حضور دارند.

محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در این زمینه ابراز کرد: «ما امروز یک لیگ متفاوت از لیگ‌های برتر گذشته داریم، چون امنیت سرتاسری در طول چهل سال گذشته در افغانستان وجود نداشت. خوشبختانه با این امنیت سرتاسری، امروز بازیکنان خارجی در ترکیب تیم‌های فوتبال افغانستان حضور دارند. بازیکنان از افریقا، ایران و پاکستان شامل ترکیب تیم‌های فوتبال در افغانستان شدند.»

آقای کارگر افزود: «ورزشکاران ممثل اراده یک ملت اند. امروز ورزشکاران ما هستند که توانسته اند در میادین بین‌المللی افتخارات بزرگی برای کشور شان کسب کنند.»

در همین حال، مسوولان ریاست تربیت بدنی و ورزش نیز در این مراسم گفتند که در رشد تمامی رشته‌های ورزشی مشمول فوتبال در کشور متعهد هستند.

احمدالله وثیق، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش علاوه نمود: «پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر هند یک دستاورد مهم در بخش ورزش بود. ان‌شاء‌الله کوشش می‌کنیم که گام‌های بیشتری را در بخش ورزش برداریم و ورزش را توسعه دهیم. ورزش را از مرکز به ولایت‌ها و ولسوالی‌ها گسترش می‌دهیم و ورزش را همگانی می‌کنیم.»

قابل ذکر است که این رقابت‌ها برای ۳۳ روز طی ۶۶ مسابقه با اشتراک ۱۲ تیم برتر که عبارتند از: سرسبز یاشلر فاریاب، واحدی کندز، اتک انرژی هرات، سرخ‌پوشان هرات، عصمت لغمانی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم اف‌سی سرپل، خراسان، عینو مینه‌ کندهار، عدالت فراه اف‌سی، موج ساحل می‌باشد، برگزار می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!