علم و تکنالوژی

تیم رباتیک دختران افغانستان در مسابقات جهانی امسال در سوئیس برنده دو جایزه شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱, ۱۴۰۱)

تیم رباتیک دختران کشور در مسابقات جهانی امسال در سوئیس دو جایزه دریافت کردند. در جریان ماه جاری میلادی مسابقات دختران رباتیک در میان ۱۶۲ کشور جهان برگزار شد که دختران افغان توانستند جوایز ایمنی و رسانه‌های اجتماعی را کسب کنند.

این مسابقات یک هفته پیش در شهر جنوا، سوئیس برگزارشد، در کنار پسران، هفت تیم از دختران به‌شمول تیم دختران رباتیک کشور در این مسابقات حضور داشتند. موضوع مسابقات امسال «فرست گلوبال» مسأله تغییرات اقلیمی در جهان بود که تیم‌های رباتیک کشورهای مختلف جهان به رقابت پرداختند.

دختران رباتیک کشور برای کمک به محیط زیست و مبارزه با تغییرات اقلیمی توانستند یک ربات بسازند تا از طریق ساینس و تکنولوژی بدنبال راه حل باشند.

درهمین حال، فعالان حقوق زنان می‌گویند دختران افغان توانایی‌های ویژه دارند و برای پیشرفت آن‌ها، نیاز است که استعدادهای‌شان نادیده گرفته نشود.

تقریباً ۱۸۲ کشور برای شرکت در این مسابقات ابتدا ثبت نام کرده بودند، اما ۱۶۲ کشور توانستند جواز حضور در این مسابقات را پیدا کنند.

گفتنی است که همه‌ساله برای این رقابت‌ها موضوعات مشخصی ارایه می‌شود وهدف عمومی این است تا برای برطرف کردن معضلات اجتماعی جهانی دنبال راه حل آن باشند.

Trending

خروج از نسخه موبایل