صحت

جاپان یک میلیون دالر در بخش صحت افغانستان کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۲)

جاپان یک میلیون دالر برای تشخیص و تداوی امراض ویروسی برای افغانستان کمک کرده است. سازمان جهانی صحت می‌گوید که این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در کشورهای مانند افغانستان، پس از رویداد‌های طبیعی، امراض ویروسی افزایش می‌یابد.

در ادامه کمک‌های صحی جاپان برای افغانستان در تازه ترین مورد سازمان جهانی صحت می‌گوید که جاپان یک میلیون دالر برای تشخیص و تداوی امراض ویروسی در افغانستان کمک کرده است.

بربنیاد گزارش این سازمان این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در کشورهای مانند افغانستان، پس از رویداد‌های طبیعی، بیماری‌های ویروسی افزایش می‌یابد.

در بخشی از گزارش سازمان جهانی صحت آمده است که:«جاپان یک میلیون دالر برای تشخیص و درمان بیماری‌های ویروسی در افغانستان کمک کرده است. از این پول برای ارتقای ظرفیت پاسخ‌دهی همکاران‌ شان و نیز تداوی مادران و کودکان استفاده خواهد شد.»

با این حال مسئولان در وزارت صحت می‌گویند که بیش از دوازده میلیون تن در کشور واکسین کرونا دریافت کرده اند، اما از آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی آمار افراد مبتلا به این ویروس در کشور دوباره افزایش یافته است که در یک ماه گذشته این ارقام به بیش از ۲۵۰۰ مورد مثبت افزایش یافته است.

شرافت زمان، سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که:«از زمانی که امارت اسلامی در افغانستان حاکم شده است در ظرف یک ونیم سال به تعداد دوازده میلیون هموطن ما واکسین کرونا دریافت کرده اند. در این اواخر در دوازده ولایت افغانستان واکسین معافیتی تطبیق شده است و تصمیم گرفته شده است در سال جاری در هفده ولایت دیگر هم دوز تقویتی واکسین کرونا تطبیق شود و خوشبختانه در سال ۲۰۲۲ ارقام کمتر شده است اما در این سال ۲۰۲۳ ارقام بالا رفته است که در یک ماه گذشته این ارقام به بیش از ۲۵۰۰ تن افزایش یافته است.»

هرچند بسیاری از مراکز تداوی کرونا در کشور تعطیل شده اند، اما کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند به شفاخانه افغان جاپان مراجعه می‌کنند.

این در حالی است که همزمان با افزایش ویروس کرونا در کشور صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد درتازه ترین گزارش‌اش اعلام کرده است که هفت میلیون تن در افغانستان در برابر ویروس کرونا به طور کامل واکسین شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل