خبرهای تازه

جنگنده های بی ۵۲ برای هدف قرار دادن لانه های تروریستان برای بار دوم استفاده شده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع امریکا برای دومین بار از جنگند های بی ۵۲ در افغانستان استفاده کرده استقوت های هوایی این کشور گفته اند که در ده سال گذشته از جنگنده ها درنبرد افغانستان استفاده نشده است و اکنون می گویند این هواپیماها بار دیگر دوعملیات را علیه هراس افگنان در خاک افغانستان انجام داده اند .

وزارت دفاع ملی با آنکه عملیات های این نوع جنگنده ها را تایید و یا رد نمی کند اما می گوید برای از بین بردن مواضع مخالفان مسلح دولت موثر است .

پنتاگون به تازگی گزارشی نشر کرده است که جنگنده های بی ۵۲ آمریکایی برای دومین بار در خاک افغانستان وعراق به هدف سرکوب هراس افگنان به فضا در آمده است .

این بمب افگن ها که فاتح جنگ ۲۰۰۱ در افغانستان شناخته می شود پس از ده سال بار دیگر دوعملیات بر ضد شورشیان در افغانستان انجام داده اند ، با آنکه وزارت دفاع آمریکا از زمان و مکان مشخص این عملیات ها چیزی نگفته است اما تاکید می ورزد که این جنگنده ها برضد مخلفان مسلح دولت افغانستان موثر تمام خواهد شد.

این عملیات که اصل ادعای پنتاگون است از سوی وزارت دفاع افغانستان تایید نمی شود اما می گوید این بمب افگن ها در جنگ موجود کشور بی اثر نخواهد بود .

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید ” ایالات متحده و نیروهای حمایت قاطع در قسمت هوایی ما را کمک می کند زمانیکه ما اهداف را برای شان نشان میدهیم قوای هوایی کشور طیاراتی که مواضع مستحکم دشمن را از بین ببرد نداریم بنا قوای هوایی ونیروهای حمایت قاطع ما را در این قسمت کمک می کند این که از چی نوع طیاره های استفاده می کنند مربوط به خودشان است.”

آگاهان نظامی به این باورند که هدف اصلی این جنگنده ها باید پناه گاهای امنی باشد که هراس افگنان در آنجا بود و باش دارند و وجنگ شان از آنجا رهبری می شود .

زلمی وردک آگاه نظامی گفت “آنان باید سرچشمه های اصلی را بند کنند که در پاکستان وجود دارد مراکز اصلی تروریستان در پاکستان است تا مردم افغانستان به این باور برسند که واقع امریکا از حقوق مردم افغانستان دفاع می کند.”

جنگنده های بی ۵۲ از قوی ترین بمب افگن ها به شمار می رود که در افغانستان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱در نبرد علیه طالبان به کار گرفته شدند . بی ۵۲ از فضای بلند با قدرت دید قوی وبا داشتن ذخیره گاه کافی برای مواد سوخت می تواند مواضع مستحکم هراس افگنان را هدف قرار دهد.

گزارشگر: لیدا نیازی

Trending

خروج از نسخه موبایل