جهان

جوبایدن: اگر لازم باشد علیه حکومت ایران از زور استفاده می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا، پس از ورود به اسرائیل در مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ این کشور گفت به‌منظور جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای اگر لازم باشد از زور، به‌عنوان آخرین راه‌حل استفاده خواهد کرد.

او در مورد همکاری با اسرائیل در این زمینه گفت که در این زمینه گمانه‌زنی نخواهد کرد، اما یادآور شد که :”ایران نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.”

بایدن در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا گزینه استفاده از زور نظامی علیه حکومت ایران همچنان جزو گزینه‌های روی میز هست یا نه؟ چنین پاسخ داد:”بله؛ به‌عنوان آخرین راه‌حل.”

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: “آنچه که بدتر از وضعیت امروز ایران خواهد بود، دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است. هدف این است که ما بتوانیم به توافق هسته‌ای بازگردیم و آن‌ها را دور کنیم”.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که از زمان توقف مذاکرات وین در حمل گذشته، مسئله لغو تحریم‌های سپاه به یکی از موانع کلیدی بر سر دستیابی به توافق نهایی با قدرت‌های غربی تبدیل شده است.

بایدن در ادامه این گفتگو تاکید کرد که سپاه پاسداران ایران را در فهرست نیروهای تروریستی خارجی وزارت خارجه امریکا نگه خواهد داشت، ولو اگر چنین اقدامی باعث شود که ایران حاضر به امضای توافق احیای برجام نشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل