تکنالوژی

حساب‌های تویتر و یوتیوب ارتش بریتانیا هک شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

ارتش بریتانیا تایید کرده است که حساب‌های رسمی تویتر و یوتیوب‌اش هک شد و مهاجمان از آن‌ برای تبلیغ پروژه‌های کلاه‌برداری رمزارزی استفاده کردند.

هکرها پس از در دست گرفتن حساب تویتر ارتش بریتانیا تصویر پروفایل، نام حساب، توضیحات صفحه و تصویر کاور آن‌را عوض کردند تا خود را به عنوان بخشی از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) جا بزنند.

این حساب از زمان هک شدن ریتویت‌های مختلفی درباره جوایز NFT داشته و پستی را در صدر این صفحه قرار داده که کاربران را به یک وب‌سایت جعلی ضرب NFT هدایت می‌کند.

هکرها هم‌چنان کنترل کانال یوتیوب ارتش بریتانیا را در دست گرفتند و ضمن حذف همه ویدیوها، به تغییر نام و تصویر پروفایل این حساب اقدام کردند تا خود را به جای شرکت سرمایه‌گذاری Ark Invest  معرفی کنند. آن‌ها هم‌چنان چندین ویدیو آپلود کردند که شامل پخش زنده‌های قدیمی از جک دورسی و ایلان ماسک بود. این ویدیوها پیش‌تر در کنفرانس B Word شرکت Ark Invest پخش شده بودند، اما هکرها زیرنویسی را به آن اضافه کردند تا از کاربران کلاهبرداری کنند. این کانال به‌صورت همزمان چهار پخش زنده را به کاربران ارایه کرد که برخی از آن‌ها هزاران مخاطب داشتند.

در حال حاضر مشخص نیست که این صفحات چه زمانی به دست هکرها افتاده، اما به نظر می‌رسد که حالا کنترل آن‌ها دوباره به دست ارتش برگشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل