رویداد های اخیر

حقانی به کسانی که به بیرون رفته اند؛ به کشور برگردید امارت از ناموس و عزت تان دفاع می‌کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۱)

سرپرست وزیر وزارت داخله از مقام‌های بلند رتبه حکومت پیشین می‌خواهد تا به کشور بازگردند.

این مقام ارشد وزارت داخله به تامین امنیت کامل مقامات پیشین دولتی وعده سپرده می‌گوید؛ مقام‌های بلند رتبه حکومت پیشین با عزت در افغانستان می‌توانند زندگی کنند.

سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله حین بازدید از فرماندهی پولیس کابل می‌گوید؛ امارت اسلامی از عزت، مال و ناموس همه شهروندان کشور دفاع می‌کند و کسانی که به افغانستان برگردند در مصوونیت کامل قرار خواهند داشت.

آقای حقانی می‌گوید که:” کسانی‌ که به بیرون از کشور رفتند دعوت می‌کنیم که به وطن باز گردند. مقام‌های بلند رتبه حکومت پیشین با عزت در اینجا زندگی می‌کنند. امارت اسلامی از ناموس، عزت و مال تان کاملا دفاع می‌‌کند.”

از سوی دیگر شماری از آگاه‌هان می‌گویند امارت اسلامی برای بازگشت کدرها و متخصصین حکومت پیشین یک میکانیزم درست بسازند و نیز عفو عمومی باید به گونه درست در کشور عملی شود در غیر آن متباقی این نیروها نیز به دلیل محدویت‌های وضع شده از سوی حکومت سرپرست کشور را ترک خواهند کرد.

احمدجاوید سنگ دل، آگاه بین‌الملل می‌گوید که:”دولت برای برگشت نیروها جکومت پیشین یک میکانیزم تمام عیار بسازد و این میکانیزم ازسوی افراد و چهره‌های پرطرفداری در کشور تطبیق شود.”

عبدالولی فروزان، آگاه بین‌الملل می‌گوید که:”عفوعمومی باید درست تطبیق شود و نیزمحدویت‌ها برچیده شود تا این نیروها بتوانند به گونه درست و با خیال راحت به وطن برگردند .”

این در حالیست که سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی گفته بود که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان، اقلیت‌های قومی، مذهبی، سربازان نیروهای امنیتی حکومت پیشین و افرادی که به عنوان طرف‌ داران دولت در حملات تلافی جویانه تصور می‌شدند، شکنجه شده اند، اما امارت اسلامی بارها از عملی شدن عفوعمومی در کشور سخن زده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل