اخبار ساحوی

حمله خونین زندان ننگرهار؛ صدها زندانی داعشی و طالب فرار کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در حمله روز یکشنبه جنگجویان داعش بر زندان ولایت ننگرهار ۸۰۰ صد زندانی فرار کرده اند.

عبدالکریم کریمی عضو مجلس نمایندگان گفته است که در جریان این درگیری ۷۰۰ زندانی داعش و طالبان ناپدید شده ‌اند.

عبدالکریم کریمی عضوی مجلس نمایندگان میگوید: “در جریان حمله ۱۷۰۰ زندانی در زندان بودند که همه تلاش کردند که فرار کنند که ۵۰۰ زندانی در زندان ماندند و ۸۰۰ نفر دیگر به شمول طالبان، داعش و مجرمین فرار کرده اند.”

به گفته مسوولان کسانی که در این زندان نگهداری می‌شدخ اند، شامل زندانیان سیاسی، جنایی و اعضای گروه طالبان و گروه داعش بودند. اکنون داعش مدعی است که حمله توسط افراد این گروه رهبری و موفق به فرار دادن زندانیان شده‌ اند.

در همین حال سخنگوی والی ننگرهار تایید می‌کند که صدها زندانی موفق به فرار شده اند. وی تاکید می‌ورزد که غفلت مسوولان بی پاسخ نخواهد ماند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار میگوید: “صدها زندانی که شامل طالبان، داعش و مجرمین اند، ناپدید شده اند.” 

از سوی هم مقام های محلی در مورد هویت زندانیان فراری چیزی نگفته اند اما از عملیات جستجوی آنان خبر داده اند.

اعضای شورای ولایتی ننگرهار گفته اند که شمار زیادی از جنگجویان طالبان نیز از زندان فرار کرده اند. در جمع پنج زندانی که توسط مهاجمان کشته شده اند، سه تن از فرماندهان طالبان بوده اند.

در همین حال گروه داعش با پخش شب نامه از مردم خواسته که تصاویر کمره های نصب شده در مغازه‌ها و خانه های شان را برای ردیابی زندانیان در اختیار پولیس نگذارند.

در این حمله علاوه بر ۱۱ مهاجم مسلح که با انواع جنگ افزار زندان را هدف قرار دادند، از یک محل مسکونی در ولسوالی بهسود نیز صدها مرمی هاوان، راکت آر پی جی و پیکا به دست نیروهای امنیتی افتاده که گفته می شود قرار بود از این مهمات نیز در حمله به زندان ننگرهار استفاده شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل