رویداد های اخیر

حنفی از نهادها، سرمایه‌داران و تاجران خواست جمعیت هلال احمر را کمک کنند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۴, ۱۴۰۲)

معاون اداری رییس الوزرا به مناسبت هفته جمعیت هلال احمر افغانی از تمامی نهادها، سرمایه‌‎دارن و تاجران خواسته است تا با جمعیت هلال احمر افغانی همکار باشند و برای تقویت این نهاد کمک کنند.

عبدالسلام حنفی به همین مناسبت طی نشستی در کابل گفته است که تعداد زیادی از مردم در کشور نیازمند کمک هستند و این کمک‌ها باید از مجرای واحد انجام شود که همانا جمعیت هلال احمر می‌باشد.

آقای حنفی گفت: «موارد بسیار زیادی در افغانستان وجود دارد که باید حمایت شود، یکی از آن‌ها اطفالی که مبتلا به سوراخ قلب هستند، می‌باشد.»

مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی نیز می‌گویند کمک‌های که به آنان صورت می‌گیرد به‌گونه شفاف توزیع خواهد شد و آنان در مواقع اضطراری نیز سریع عمل می‌کنند.

مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، گفته است:«این کمک‌ها به شفافیت کامل و امانت‌داری برای مستحقین می‌رسد.»

در عین حال، نمایندگان شماری از نهاد‌های جهانی هم بر حمایت از این نهاد و عرضه خدمات بشردوستانه در افغانستان تاکید کرده‌اند.

ایلوا فیلیون، رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان، گفت: «جمعیت هلال احمر افغانی بدون کدام تفاوت برای متضررین کمک‌های خود را در سرتاسر افغانستان ادامه می‌دهد و از دیگر نهاد‌ها می‌خواهیم تا با این نهاد همکار باشند.»

نیلسوفر، رییس فدراسیون بین‌المللی جمعیت هلال احمر، نیز افزود: «ما به حمایت خود از جمعیت هلال احمر افغانی ادامه می‌دهیم. ما توانسته‌ایم به این نهاد ۸۰۰ هزار دالر امریکایی کمک کنیم و همچنان توانستیم برای رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات ۸.۸ میلیون دالر جمع‌آوری کنیم.»

از سویی هم، شماری دیگر از نهاد‌های کمک‌کننده بر تداوم همکاری‌های شان با جمعیت هلال احمر افغانی تأکید کرده‌اند.

توفیق ابراهیم، نماینده سازمان همکاری‌های‌ اسلامی، ابراز کرد: «ما توانسته‌ایم برای چهل و هفت هزار خانواده کمک نماییم. برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات ۱۵ هزار بسته غذایی ارسال کرده‌ایم و در تلاش هستیم تا کمک‌ها را بیشتر کنیم.»

در همین حال، مسوولان ریاست عمومی پاسپورت نیز گفته‌اند که این ریاست در شش ماه اخیر ۱۳۶میلیون افغانی به هلال احمر افغانی کمک کرده است.

گفتنی است که جمعیت هلال احمر افغانی در حال حاضر ۲۵ هزار رضا‌کار در تشکیلات خود دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل