رویداد های اخیر

حنفی: افغانستان برای توسعه و خودکفایی به علوم عصری نیاز دارد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۴, ۱۴۰۱)

معاون اداری ریاست الوزراء می‌گوید که امارت اسلامی به‌منظور تقویت نظام تحصیلی و برای رسیدن به یک افغانستان خودکفا از هیچ نوع تلاش دریغ نخواهد کرد.

عبدالسلام حنفی طی یک سیمینار «دینی و علمی برای استادان پوهنتون‌های مرکز» که از سوی وزارت تحصیلات عالی در پوهنتون کابل برگزار شد، گفته است که بدون فراگیری علوم عصری، افغانستان به خودکفایی نخواهد رسید و نیاز است توجه بیشتر به علوم عصری صورت گیرد.

معاون اداری ریاست الوزراء خاطرنشان کرده است که طی جنگ‌های تحمیلی در افغانستان، در کنار سایر زیربنا‌ها، مراکز تحصیلی و تعلیمی نیز آسیب دیده و امارت اسلامی با امکاناتی که در دست دارد روی بازنگری و انکشاف نصاب تحصیلی معیاری تلاش می‌کند.

آقای حنفی هم‌چنان گفته است که به‌دلیل نبود شفاخانه‌های معیاری، مردم ناگزیر اند تا به کشورهای بیرونی سفر کنند.

به گفته او، مردم افغانستان نباید انتظار داشته باشند که کشورهای منطقه و جهان افغانستان را آباد کنند بلکه خود مردم و حکومت دست به کار شوند و کشور را به سوی توسعه سوق دهند.

آقای حنفی در این سیمینار گفت: «اگر این توقع را داشته باشیم که همسایه‌ها، کشورهای منطقه و دنیا میایند افغانستان را آباد می‌کنند، این یک خواب و خیال است.»

از سویی هم، ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی کشور هدف این سیمینار را مذاکره و مباحثه با استادان بیان کرده و گفته است که امارت اسلامی به تحصیل و تعلیم جوانان کشور در پرتو ارزش‌های دینی و منافع ملی کشور متعهد می‌باشد.

قرار است این سیمینار تا یک روز دیگر با حضور مقام‌های ارشد امارت اسلامی و حدود هشت‌صد تن از استادان پوهنتون‌های مرکزی ادامه داشته باشد.

گفتنی است که این نخستین سیمینار بزرگ علمی می‌باشد که پس از روی کارآمدن امارت اسلامی از سوی وزارت تحصیلات عالی برگزار شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل