رویداد های اخیر

حکمتیار: فضای افغانستان زیر اشغال قرار دارد، هیچ‌نوع حضور امریکا را نمی‌پذیریم

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۸, ۱۴۰۳)

گلبدین حکمتیار، یکی از رهبران جهادی، از گشت و گذار طیاره‌های بی پیلوت امریکایی در فضای افغانستان انتقاد کرده و می‌گوید که فضای افغانستان توسط امریکا اشغال شده است.

آقای حکمتیار در یک سخنرانی که از سوی شبکه تلویزیونی متعلق به وی نشر شده، گفته است که هیچ‌نوع حضور امریکا در افغانستان پذیرفتنی نیست.

او تصریح کرده است: «فضای افغانستان زیر اشغال است. بیان این موضوع مسوولیت ایمانی ما است. ما بیشترین قربانی را برای آزادی داده ایم. ما هیچ‌گونه حضور امریکا را نمی‌پذیریم. ما هیچ‌نوع سلطه بیگانه را نمی‌پذیریم.»

آقای حکمتیار هم‌چنان بیان کرده که احتمال ورود دوباره نیروهای امریکایی به کشور وجود دارد.

او اظهار کرده است: «مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ می‌گوید که خروج ما اشتباه بود و باید برگردیم. این یک موضوع عادی نیست. احتمال اینکه آنان بار دیگر مرتکب اشتباه شده و به افغانستان برگردند، خیلی قوی است.»

امارت اسلامی تا کنون در مورد این اظهارات گلبدین حکمتیار واکنشی نشان نداده است. اما آگاهان می‌گویند که امارت اسلامی به برخی از نگرانی‌های مردم پاسخ دهد.

فضل الهادی وزین، استاد پوهنتون می‌گوید: «ایجاب می‌کند تا مقامات محترم حکومت سرپرست در این مورد توضیحات بدهند و به نگرانی‌های مردم افغانستان در این مورد پاسخ بگویند، زیرا قضایای مهم و بزرگ ملی برای هر شهروند افغانستان مهم است و اگر مشکلی باشد، موجب نگرانی همگان است.»

پیش از این، امارت اسلامی بارها نسبت به گشت و گذار طیاره های بی پیلوت در فضای افغانستان اعتراض کرده بود اما به نظر می‌رسد تا کنون این انتقادها کارساز واقع نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل