رویداد های اخیر

خیرخواه: در یک سال گذشته هیچ موردی کشته‌شدن خبرنگار در افغانستان ثبت نشده است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت می‌گوید که در یک سال گذشته هیچ موردی کشته و یا زخمی‌شدن خبرنگار در افغانستان ثبت نشده و این وزارت متعهد بر حل مشکلات خبرنگاران در کشور است.

خیرالله خیرخواه در این مورد می‌گوید: «الحمدالله، ما در یک سال گذشته موردی کشته و یا زخمی‌شدن خبرنگار را نداریم و این یک خبر خوب است.»

از سویی هم، آقای خیرخواه در پاسخ به زندانی‌بودن هشت خبرنگار در پنج ولایت کشور گفته است که بازداشت این افراد ربطی به کار خبرنگاری آنان ندارد.

خیرخواه در پیوند به این موضوع گفته است که بعضی اوقات یک شخص به نام خبرنگار زندانی می‌شود که قضیه حقوقی‌اش جدا از کار خبرنگاری او می‌باشد.

او نیز گفته است که در یک سال گذشته معینیت فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ در ۱۶ ولایت، ۱۰۰ مکان تاریخی را سروی کرده است.

به گفته وی، در حدود ۶ هزار و ۲۳۲ اثر تاریخی جدید در ولایات گوناگون ثبت شده و در یک سال گذشته ۳۷۱ هزار گردشگر داخلی از مکان‌های مختلف کشور دیدن کرده‌اند.

در همین حال، مسوولان این وزارت همچنان گفتند که نشست‌های بزرگی را در ۳۴ ولایت کشور با استادان پوهنتون، متنفذین، محصلان و همه اقشار جامعه برگزار می‌کنند و نخستین نشست آن پنجشنبه آینده در ولایت‌ ننگرهار برگزار می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل