رویداد های اخیر

دانش خواهان بررسی قتل هزاره‌ها در پاکستان شد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۶, ۱۳۹۹)

سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری، کشتار کارگران افغان در بلوجستان پاکستان را «وحشیانه» توصیف کرده و از حکومت پاکستان و نهادهای بین اللملی، خواسته است تا این قضیه را به گونه جدی بررسی کنند.

مجلس نمایندگان افغانستان هم پس از آنکه داعش مسوولیت حمله را گرفت می‌گوید که این جنگ افراطی است و مردمان مذهبی همواره مورد حمله گروه های تندرو پاکستانی در این کشور شده اند.

رسانه های پاکستان گزارش داده اند که روز یکشنبه هفته جاری، یازده نفر از سوی تفنگداران ناشناس کشته و چهار تن دیگر به شدت زخم برداشته اند.

گفته میشود که قربانیان این رویداد، از قوم هزاره اند. وزارت امور خارجه افغانستان نیز گفته است که هفت تن از قربانیان این رویداد اتباع افغانستان اند.

گروه داعش مسوولیت قتل این کارگران در شهر بلوچستان در غرب پاکستان را به عهده گرفته است.

وزارت خارجه کشور می‌گوید که این موضوع را تا شناسایی دقیق عاملان آن و تحقق عدالت پیگیری می‌کند.

معاونیت دوم ریاست جمهوری می‌گوید که قربانیان هزاره و شیعه بودند که معمولا هدف حملات تندروهای اسلام‌گرا در پاکستان هستند.

آقای دانش در اعلامیه از حکومت پاکستان و نهاد های بین الملی میخواهد این قضیه را به گونه جدی پیگیری کنند.

صدها نفر از اعضای جامعه هزاره در پاکستان در گردهمایی اعتراضی در شهر کویته در حالی‌که اجساد قربانیان را با خود حمل می‌کردند، گفتند تا زمانی اجساد را دفن نمی‌کنند که دولت پاکستان عاملان این کشتار را دستگیر و به محاکمه بکشاند؛ خواستی که مجلس سنا افغانستان هم از اسلام آباد دارد.

بیشتر هزاره‌های بلوچستان در کویته زندگی می‌کنند، شهری که هزاره های مرزی افغانستان هم با آنها در رفت و آمد اند و بیشتر آنها در دو منطقه بسیار محافظت شده در دو طرف شهر، هزاره تاون و مهرآباد زندگی می‌کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل