رویداد های اخیر

درانی: پنج هزار تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۷, ۱۴۰۲)

نماینده ویژه‌ پاکستان در امور افغانستان ادعا کرده است که حدود پنج هزار تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، آصف علی دُرانی در نشستی زیر عنوان «روند صلح افغانستان منافع و گزینه‌های پاکستان» در انستیتوت مطالعات صلح آن کشور گفته است که اسلام‌آباد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهند تحریک طالبان پاکستان از طریق نمایندگان افغان از هند پول دریافت می‌کند.

وی افزوده است که اگر اعضای خانواده‌های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان نیز شمرده شوند، تعداد آنان به ۷۰ می‌رسد.

اما امارت اسلامی همواره حضور تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه های مسلح را در افغانستان رد نموده و تاکید کرده است که خاک افغانستان برای هیچ کشوری به‌ویژه کشورهای همسایه تهدید نیست.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در مورد ادعای تازه آقای دُرانی می‌گوید که تا کنون از مراجع رسمی پاکستان این ادعا تایید نشده است.

مقام‌های پاکستانی پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان بارها ادعا کرده اند که تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور دارد و بر ضد آن کشور حملات را طراحی می‌کند؛ ادعایی که روابط میان دو کشور را نیز متاثر ساخته است.

این درحالیست که با روی کار آمدن حکومت جدید در پاکستان، امارت اسلامی ابراز امیداوری کرده که روابط میان افغانستان و پاکستان بهبود یابد و مشکل‌های به میان آمده میان کابل و اسلام آباد از راه گفتگو حل شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل